מזרקי האפיפן שהותקנו בגן הצילו את חייה של ילדה אלרגית: ילדה אלרגנית לאגוזים חוותה אתמול (ג') התקף אלרגיה בעקבות אכילת ביסקוויט שהביאה איתה לגן. ברגע הופעת תסמיני האלרגיה, הזריקה הסייעת הרפואית של אותה ילדה, את מזרק האפיפן. עם זאת, ההזרקה לא צלחה והחומר הפעיל לא חדר לגופה של הילדה. דנה רענן, הגננת שעברה לאחרונה הכשרה בנושא פעלה מיד – והשתמשה במזרק האפיפן השני שהותקן בגן על ידי עיריית כפר סבא. התקנת המזרק נעשתה כחלק ממהלך כלל עירוני עליו הנחה ראש העיר, רפי סער, במסגרתו הותקנו ויותקנו מזרקים במוסדות ציבור ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
מזרקי האפיפן בגן
מזרקי האפיפן בגן
מזרקי האפיפן שהותקנו בגן
(צילום: עיריית כפר סבא)
הבוקר, הגיע ראש העיר, רפי סער לבקר את הגננת וילדי הגן. ראש העיר העניק לגננת זר פרחים כאות הערכה על התנהלותה המקצועית והמהירה בעת האירוע הבריאותי.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר רפי סער והגננת דנה רענן.
ראש העיר רפי סער והגננת דנה רענן.
ראש העיר רפי סער והגננת דנה רענן
(צילום: עיריית כפר סבא)
ראש העיר, רפי סער, אמר: "אנחנו לא לוקחים סיכון כשמדובר בבריאות הילדים שלנו. האירוע אתמול הוכיח את חשיבות המהלך הזה״.
הגננת דנה רענן מספרת: "לקראת סוף היום חילקתי לילדים את הביסקוויטים וריכזתי את הילדים למפגש. מספר שניות לאחר מכן הילדה החלה להתלונן שהעיניים שלה שורפות. הצעתי לה לשטוף את העיניים, אבל אז הופיעה גם הפריחה על העור, העיניים שלה התנפחו והפכו לאדומות. אחרי שהסייעת הזריקה באופן שגוי, המזרק שברשות הילדה כבר לא היה רלוונטי. מיד ניגשתי למזרק שברשות הגן, והזרקתי לילדה. כמובן שלחצתי על לחצן המצוקה והזעקתי מיד את מד"א, שפינה אותה לבית החולים. המזרק הציל את חיי הילדה – זה פשוט מדהים".
מספר שניות לאחר הזרקת האפיפן חל שינוי לטובה במצבה הבריאותי של הילדה. היא אושפזה ושוחררה באותו היום לביתה לאחר התייצבות מצבה הבריאותי.