בשיתוף כללית
מבצע החיסונים נכנס לשבוע השני ועם ישראל מצביע ברגליים ובא להתחסן. יצאנו לפגוש את האחים והאחיות שעושים את העבודה הכל כך חשובה הזו. הם מספרים: "אנשים שמגיעים בהתרגשות גדולה ומתוך איזושהי הכרת תודה גם מאוד עמוקה, גם אם מחכים קצת וגם אם לא תמיד מקבלים את התור מיד, יודעים להעריך ולהבין עד כמה הם שותפים למבצע מאוד גדול", אומרת איריס אזיאל, אחות אחראית על מוקד החיסונים של כללית בכפר סבא.
"הצוותים שלנו מגויסים למשימה. אחיות, רופאים. אנחנו מאיישים חמש עמדות למשך 12 שעות, שבעה ימים בשבוע, כולל שישי, כולל שבת. אני מבקשת מהציבור להמשיך להיות מגויס לטובת המשימה הלאומית הזאת".
כלנית קיי, ראש אגף סיעוד בקהילה בכללית ומנהלת מבצע חיסוני קורונה, מספרת: "ישראל מובילה בקצב החיסונים בעולם ולכללית, בהיותה הקופה הגדולה, יש חלק משמעותי בהישג הזה. מדובר במבצע לאומי בסדר גודל שלא היה כדוגמתו. נכון להיום בצהריים חוסנו בכללית כ-330,000 מטופלים ואנו עומדים על קצב של כ-60,000 מתחסנים ביום, כשהיעד אף להגדיל את מספר המתחסנים, שזהו היקף עצום.
"אנו לקראת האצת המבצע ומעבר לשלב נוסף עם מתן המנה השנייה של החיסון והרחבת האוכלוסיות הזכאיות לחיסון בהתאם להנחיות משרד הבריאות. שלב זה מלווה בהגדלה משמעותית של מספר מוקדי החיסון שאנו מפעילים ברחבי הארץ. החל משבוע הבא נפעיל כ-150 מוקדי התחסנות שיעבדו שעות נרחבות וארוכות, כולל סופי שבוע, בבתי החולים של כללית (העמק, כרמל, מאיר, בילינסון, שניידר, קפלן, סורוקה, הרצפלד, בית לוינשטין, קפלן) התגייסו למאמץ ויחסנו את מטופלי כללית שיכולים לזמן את התורים באתר, באפליקציה ובמוקד השירות.
"בנוסף, אנו מפעילים מוקד "נותנים כתף לגיל הזהב" שכבר פנה טלפונית באופן יזום לעשרות אלפי בני 75 ומעלה ומסייע להם בזימון תורים לחיסונים. המעבר לשלב הזה מלווה בהרחבה והגדלה משמעותית של כ"א, וגם להתגייסות רוחבית של כלל צוותי אחיות ומערך הלוגיסטיקה ומינהל. בנוסף אנו נתגבר את המוקדים בחובשים, פראמדיאקים, אחים ואחיות שפרשו ומגויסים מחדש לטובת מבצע החיסונים. הצוותים עובדים מסביב לשעון מתוך התגייסות מלאה לתת מענה לאוכלוסיות היעד ברגישות ובמקצועיות".
צפו בעבודת הצוותים הרפואיים במהלך מבצע החיסונים:
בשיתוף כללית