"אנחנו כבר מוכנים לחיסון הילדים מבחינה לוגיסטית ותפעולית", אומרת הבוקר לאולפן ynet ד"ר גלית קאופמן, ראש מחוז צפון בקופת חולים מכבי. "נחסן אותם במרפאות", הוסיפה. "התחלנו במבצע מורכב וגדול של חיסון האזרחים נגד קורונה, היום זה כבר נעשה חלק מהשגרה, ונתחיל לחסן ילדים ברגע שנקבל אישור מה-FDA - מינהל התרופות והמזון האמריקני - והנחיות ברורות ממשרד הבריאות. אנחנו גם מתאמצים להמשיך לחסן עוד כמיליון אזרחים, שיכולים להתחסן וטרם קיבלו את מנות החיסון".
קראו עוד:
עד כה חוסנו בארץ רק ילדים שנמצאו בסיכון מוגבר למחלה קשה בשל מחלות רקע, או כאלה שעלולים להדביק בני משפחה הנמצאים במגע עימם, ומשתייכים לקבוצות סיכון. על פי מידע שהגיע ל-ynet, מצבם טוב, ולא דווחו תופעות לוואי. ההערכה היא שאחרי שיתקבל אישור לחסן ילדים בני 12 ומעלה, יינתן אישור לחסן ילדים צעירים יותר, מה שיאפשר הרחבה משמעותית של מעגלי המתחסנים לכיוון חסינות העדר. על פי רוב, התגובה החיסונית של בני ה-12 דומה לזו של ילדים קטנים יותר.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה
חיסון ילדים קורונה
נער אמריקני מתחסן נגד קורונה. ההערכה היא שאחרי שיתקבל אישור לחסן ילדים בני 12 ומעלה, יינתן אישור לחסן ילדים צעירים יותר
(מתוך: NBCNews)
בריאיון הבוקר נשאלה ד"ר קאופמן אם יש בארץ מספיק חיסונים עבור כל בני הנוער שיבקשו להתחסן. תשובתה: "אנחנו מעריכים שיש מספיק חיסונים. גם אין בעיית זמינות. יש תורים פנויים. כל מי שרוצה, יכול להתחסן מהרגע להרגע. יש כמיליון אזרחים שטרם התחסנו, ויש עבורם מנות חיסון. ברגע שיתחיל מבצע החיסונים לילדים - ואנחנו יודעים שזה יהיה במינונים דומים - נוכל לחסן".
ד"ר קאופמן הוסיפה שבמסגרת ההיערכות לחיסוני הילדים מכינים מבצע הסברה. "ההורה יצטרך להגיע עם הילד, כי מדובר בקטינים", אמרה. "אנחנו נדייק את הדברים כשהמבצע יתחיל".
"כולנו רוצים שהילדים יתחסנו. זה צעד משמעותי בדרך לחסינות עדר. אנחנו הרי חוששים מווריאנטים חדשים ורוצים לשים לזה חומת מגן אנושית. כולנו רוצים לחסן את הילדים כמה שיותר מהר"
לשאלה, בתוך כמה זמן ניתן יהיה להתחיל לחסן בני נוער בני 12 עד 16, השיבה: "כולנו מחכים לזה בקוצר רוח. ההערכה היא שזה יקרה בתוך שבועות. מהרגע שה-FDA ומשרד הבריאות יאשרו, נוכל להתחיל לחסן אותם. כולנו רוצים שהילדים יתחסנו. זה צעד משמעותי וחשוב בדרך לחסינות עדר. אנחנו הרי חוששים מווריאנטים חדשים ורוצים לשים לזה חומת מגן אנושית. כולנו רוצים לחסן את הילדים כמה שיותר מהר".
ד"ר קאופמן נשאלה אם שבועיים-שלושה הם פרק זמן ריאלי להערכתה לתחילת חיסוני הילדים. על כך ענתה: "אני חושבת שקצת יותר - עניין של חודשיים בערך. הלוואי שזה יהיה קודם".