פעוט בן שנה ושמונה חודשים, נפגע בעינו מחומר חיטוי ידיים מסוג אלכוג'ל, ואושפז לשבוע במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה. ד"ר חנין ג'באלי, מנהלת יחידת העיניים במרכז הרפואי, מתריעה כי בשבועות האחרונים טופלו בבית החולים מספר ילדים ופעוטות שעיניהם נפגעו כתוצאה מהתזה של חומר חיטוי ידיים, הגורם לכוויה כימית בעין.
אשרף, פעוט בן שנה ושמונה חודשים מעראבה, אושפז למשך שבוע ביחידת העיניים של המרכז הרפואי פדה-פוריה, לאחר שעינו השמאלית נפגעה מחומר חיטוי ידיים. אמו, יוסרה, סיפרה ל-ynet: "אשרף היה אצל סבתא שלו, וכנראה השפריץ על עצמו מבקבוק של ג'ל לחיטוי ידיים. החומר פגע לו בעין השמאלית והוא התחיל לבכות. היא לקחה אותו במהירות לקופת החולים, והרופא שם הפנה אותם ישר למיון".
ד"ר ג'באלי סיפרה כי כאשר הגיע הפעוט לבית החולים, לא הצליח לפתוח את העין שהייתה מגורה מאוד. "הבדיקה הראתה כווייה כימית, שכללה את כל שטח הקרנית וחלק גדול מהלחמית עם אסכמיה חלקית. הוא היה מאושפז במחלקה במשך שבוע, ובמהלך האשפוז עבר ארבע פעמים טיפול ובדיקות תחת טשטוש. מדובר בכוויה בעין והטיפול הוא ממושך. ככל הנראה הוא יצטרך להגיע בהמשך לטיפול שיקומי לעין במרפאת עיניים ילדים".
1 צפייה בגלריה
ד"ר חנין ג'באלי ומשפחתו של אשרף הפעוט
ד"ר חנין ג'באלי ומשפחתו של אשרף הפעוט
מימין: ד"ר אמיר ניעמה, ד"ר ג׳יהארד האשול, ד"ר חנין ג׳באלי חביב, אשרף ואמו
(צילום: המרכז הרפואי פדה-פוריה)
ד"ר ג'באלי ציינה עוד, כי בשבועות האחרונים טופלו מספר מקרים דומים של פגיעות עינים כתוצאה מהתזת ג'ל לחיטוי ידיים. "זה מקרה שני שהגיע אלינו תוך שבוע. לפני כמה ימים הגיע ילד בן ארבע, ממרכז הארץ, שמשפחתו טיילה באזור, גם לו נגרמה כוויה בעין כתוצאה מהתזה של ג'ל לחיטוי ידיים" .
לסיכום, ד"ר ג'באלי מפצירה בהורים לגלות ערנות וזהירות: "לשמחתנו הטיפולים הועילו ומצבו של אשרף היום, כעשרה ימים אחרי הפגיעה, השתפר באופן משמעותי. אבל צריך לזכור שזה יכול להיגמר בנזק בלתי הפיך, לכן חשובה הערנות של ההורים. במקרה של פגיעת חומר חיטוי בעין, צריך לשטוף את העינים עם הרבה מים ולהגיע במהירות למרכז הרפואי".