סורק פנים יסייע למלחמה בקורונה: אבו דאבי אישרה את הצבתה של טכנולוגיה חדשה המודדת גלים אלקטרומגנטיים בגוף המשתנים כתוצאה מהדבקה בנגיף הקורונה. הסורקים החדשים נמצאו מדויקים מאוד והחולים החשודים יתבקשו לעבור בדיקת PCR רגילה.
האישור מגיע לאחר שמשרד הבריאות באבו דאבי ערך ניסוי במקומות שונים באמירות. מדובר בסורקים שמזהים חשד גבוה להדבקה בנגיף ה-COVID19 באמצעות מדידת גלים אלקטרומגנטיים המשתנים כאשר חלקיקי ה-RNA של הנגיף נמצאים בגופו של האדם. התוצאה המתקבלת היא מיידית.
מהפיילוט שערך משרד הבריאות של אבו דאבי בו נבדקו 20 אלף איש, נצפתה מידת יעילות גבוהה מאוד: התוצאות הראו רגישות (ההסתברות לזיהוי הנבדק כחולה על ידי הבדיקה, אם הוא אכן חולה) של 93.5 אחוזים בזיהוי אנשים נגועים וסגוליות (הסיכוי לזהות נבדק כבריא, אם הוא אכן בריא) של 83.
1 צפייה בגלריה
סריקת פנים באבו דאבי
סריקת פנים באבו דאבי
סריקת פנים באבו דאבי
החל מהיום (ב') ישתמשו בסורקים הנקראים EDE במרכזי קניות שונים, באזורי מגורים מסוימים ובכל נקודות הכניסה היבשתיות והאוויריות, כך על פי הודעת ועדת החירום, המשבר והאסונות באבו דאבי. אם הסורק מזהה אדם כי הוא נגוע פוטנציאלי בנגיף הקורונה - הוא לא יורשה להיכנס ועליו לעקוב אחר הפרוטוקול המאושר ולבצע בדיקת PCR תוך 24 שעות.
"אבו דאבי אימצה אסטרטגיה משולבת למאבק במגפת הקורונה", אמר ד"ר ג'מאל מוחמד אל כעבי, מזכיר משרד הבריאות, "הבדיקה מבוססת על בדיקות מוגברות כדי להבטיח כניסה בטוחה לאמירות, חיסון והמשך יישום של אמצעי זהירות. השימוש במערכת סריקת EDE הוא חלק מאסטרטגיה זו וישמשו לצד שיטות בדיקה מאושרות אחרות".
יש לציין כי רמת התחלואה באבו דאבי גבוהה, וכשליש מההדבקות משויכות לנגיף דלתא. משרד הבריאות הישראלי אסר את הנסיעות לאבו דאבי, יחד עם רשימת מדינות נוספות בסיכון גבוה.
קראו עוד:

הקורונה בישראל

הממשלה אישרה אתמול (א') תקנות חדשות להתמודדות עם הנגיף, לפיהן כל נוסע מעל גיל 16 יחויב למלא הצהרה טרם יציאתו מישראל ובה התחייבות שאינו נוסע לאחת המדינות האסורות. אדם שייצא בכל זאת למדינה אסורה ייקנס בסכום של 5,000 שקלים.
נקבעה עבירה פלילית ומנהלתית על אחראי על קטין מתחת לגיל 12 שמונע מהקטין ביצוע של בדיקת קורונה. גובה הקנס שיושת יעמוד על 3,500 שקלים.
המדינות האסורות באזהרת מסע חמורה כוללות נכון להיום את: אוגנדה, אורוגוואי, איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלרוס, נימביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירגיסטן ותוניסיה. כמו כן נאסרו יציאות גם לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה.
בקופות החולים נמשך עומס פניות רב לחיסוני קורונה לילדים: עד כה התחסנו ונרשמו לחיסונים מעל 50 אלף בני נוער בכל ארבעת הקופות.