במהלך הלילה (ה') אישרו שרי הממשלה את הטלת הסגר המלא החל ממחר ועד לשמחת תורה ב-11 באוקטובר. בישיבה, שהחלה ב-23:00 בלילה, נדרשו השרים להצביע על שתי החלטות: הטלת הסגר ותקנות הבריאות שיגבילו את ההתקהלויות.
אבל לדברי פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר, מדובר בהחלטה צפויה מראש, פוליטית ולחלוטין תיכשל במטרתה להוריד את שיעורי התחלואה ההולכים וגואים. בראיון לאולפן ynet הבוקר הוא אומר בנחרצות כי ההחלטה הייתה צפויה כבר לפני שלושה חודשים. כי אז החליטו לא לטפל במוקדי ההתפרצות. המטרה הייתה סגר בחגים, ידענו את זה, זו לא הפתעה, והמטרה צריכה להיות אחרת, לא סגר".
הוא מוסיף ואומר כי מדובר בהחלטה פוליטית נגועה באינטרסים. "הרי זו החלטה פוליטית לא רפואית. יש לא מעט רופאים שחושבים מרוב תסכול שצריך סגר, אבל ההחלטה היא פוליטית ומתוכננת וזה כישלון ידוע מראש. נתניהו החליט מראש, הוא גאון, אני לא מאמין בטיפשות של מקבלי החלטות, זה מה שהם רצו. עכשיו צריך למנוע סגר שלישי שגם הוא כבר מתוכנן מראש".

בתוך כך, 6,826 בני אדם אובחנו אתמול (ד') עם קורונה מתוך 54,990 בדיקות. מדובר ביום השני ברציפות שמספר החולים החיוביים מתקרב ל-7,000 איש. המשמעות היא - 12.4% מכלל הנבדקים קיבלו תשובה חיובית, כלומר אחד מתוך שמונה נבדקים.
ד"ר אורלי ויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים בשירותי בריאות כללית מסבירה לאור הנתונים, כי אמנם בקופה נערכו כבר זמן רב לאשפוז וטיפול של 3,000 איש. "למרות שזה בר ביצוע, איכות הטיפול במספרים כאלה, כנראה לא תהיה כמו בסטנדרט שאנחנו רגילים אליו. כרגע יש 300 מאושפזים והחשש הוא שככל שנעלה במדרגות ונתקרב ל1,000 חולים קשים, סטנדרט הטיפול לא יהיה באותה רמה. העלייה בשבועיים האחרונים מאוד מדאיגה".

למרות התנגדותם של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, של שר האוצר ישראל כץ ושל נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון - כל העסקים הלא חיוניים במגזר הפרטי ייאלצו להיסגר. "הגענו לדיון כשהמגזר הפרטי לא אמור היה להיסגר. מה שמוצע כאן עכשיו זה חסר תקדים בעולם, אין מדינה שהחליטה על צעדים מסוג זה", אמר השר כץ שהתנגד להצעה. "ההצעה כאן לא דומה בכלל למרץ-אפריל, היה לנו את הסגר השני בחומרתו בעולם ונגרם נזק כבד למשק".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: "פגיעה בכלכלה יכולה להיות, אני לא מכחיש, אבל זה דבר שאנחנו יכולים לעמוד בו. אם נטעה מבחינת הדבקה ונגיע לתרחיש ספרדי, הפגיעה תהיה גדולה יותר".
מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד נכון להיום על 667, מהם 164 נזקקים לתמיכה של מכונת הנשמה. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה הוא 1,317 וסך מספר הנדבקים בישראל - 203,136 איש.