עונת המעבר משפיעה על מצב הרוח שלנו, וגם על העור שלנו, כמעט באופן מיידי. כידוע העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, כך שהוא מושפע ישירות ממזג האוויר ורמת הלחות מסביב. כך שהשינויים הנובעים מהירידה מהלחות נראים לעין ויש לטפל בהם ולצמצם אותם.
בנוסף, חשוב לדעת שעונת הסתיו היא "טיימינג מעולה" להכין את העור לחורף הקרב ובא, באמצעות החדרה מסיבית של לחות, כך שהיובש והקור לא יפגעו בנו.
אז מה צריך לעשות כדי להגיע מוכנים?

ניקוי פנים

ניקוי פנים הוא חלק חשוב בשמירה על העור בכל עונות השנה, חשוב להוריד לכלוך, אבק ושאריות איפור. ככל שהפנים נקיות יותר כך העור מוכן לקבל מרכיבי לחות טוב יותר ולספוג טוב יותר.

פילינג

הסרת תאים מתים משטח עור הפנים חושפת עור רענן ובריא, שמירה על ניקיון העור תורמת לתהליך שמירת האלסטיות על ידי ספיגה טובה יותר של חומרי ההזנה.

סרום

בעקבות שינוי ברמת הלחות, העור נוטה להתייבש ולכן הוא זקוק להזנה, שימוש בסרום מזין את העור והוא חודר לשכבות העמוקות ורכיביו מזינים את העור, מעניקים לחות ומונעים את היובש והזדקנות העור.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מקדם הגנה

בעונות החורף יש נטייה לחשוב שקרני השמש מלטפות ונעימות. אך גם קרניים חמימות ומלטפות טומנות בחובן סכנה ונזקים לעור. לכן יש להשתמש במסנני קרינה SPF כאשר קרם לחות יום עם מינימום של SPF 15 וקרם הגנה לעור הפנים, כאשר אנו יודעים שישנה שמש ישירה, אז מומלץ להשמש לפחות ב-SPF מעל 30. התאמה של קרם הגנה תיעשה גם לפי גוון העור כאשר עור בהיר דורש קרם הגנה בעל SPF גבוה יותר.

קרמים וחומרי הזנה ליום וללילה

בעונת החורף יש לשים דגש על הזנה טובה של העור בחומרים עשירים, בוויטמינים A ו E, מקרם לחות ליום ולילה ועד מסכות הזנה המעניק לעור מראה רענן ובריא. יש לעשות הפרדה בין אזורי הפנים השונים.

מים

העור הינו האיבר הגדול ביותר בגוף, ומכיל כמעט 20% מכמות המים בגופנו, לכן ניתן לראות על פני העור את ההשפעות הישירות של שתיית מים. המים תורמים לחילוף החומרים ועוזרים לנו לשמור על מראה חיוני, צעיר ומבריק.

מסכת הזנה אבוקדו-קוקוס

מסייעת בהחדרת ויטמינים לעור הפנים ומעניקה מראה מלאה חיות
1/2 אבוקדו
1 צרור עלי כוסברה
2 כפות שמן קוקוס
3 כפות יוגורט
ערבבו בבלנדר ומרחו בעדינות על העור. כעבור 20 דקות הסירו בעזרת מים פושרים.

מסכת החדרת לחות

מסכת אבוקדו מלפפון ויוגורט מסייעת להוספת לחות ושומניות לעור ומומלצת למי שיש לה או לו עור פנים יבש.
1/3 אבוקדו בינוני
2 כפיות יוגורט
1 מלפפון מגורד
½ כפית שיבולת שועל גרוסה
מועכים את האבוקדו לממרח אחיד ומערבבים עם היוגורט. מוסיפים את המלפפון והשיבולת שועל ומניחים על הפנים למשך 20 דקות. לאחר מכן שוטפים את הפנים עם מים פושרים.

מסכת הזנה דבש, בננות ושמן זית

מסייעת לשיקום נזקי העור והחדרת חומרי חימצון וויטמינים C ו – B ומגנזיום ואשלגן.
1 בננה בינונית בשלה
1 כף שמן זית
1 כף דבש
יש למעוך את הבננה בקערה לממרח אחיד ולהוסיף ראשית את כף הדבש ולערבב ולאחר מכן את שמן הזית. למרוח על עור הפנים. ל15 דקות ולהסיר עם מים פושרים.
פולה בליק דיין מומחית לרפואה טבעית