שנת הלימודים החלה היום (ג') בצל העלייה המתמשכת בתחלואה, ועם האיום בהחמרת ההגבלות, בעיקר ברשויות האדומות, בהן לא התחילו הלימודים.
פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן מנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, מסביר אילו צעדים יש לנקוט ומגלה כיצד לדעתו עשוי לפעול פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה. "פרופ' גמזו אומר שההגבלות עוד יוחמרו, מה שקורה עכשיו זה "אתגרון", וביום חמישי יהיו מגבלות חמורות נוספות", הוא מסביר.
במסגרת תכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו, שאושרה השבוע בממשלה, לכל רשות מקומית יינתן ציון שינוע בין 10-0 בהתאם לנוסחה שמתחשבת בפרמטרים הבאים: מספר החולים החדשים ל-10,000 תושבים ברשות בשבוע, שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות בשבוע וקצב גידול מספר החולים החדשים בכל רשות מקומית בשבוע. הדירוג יתבצע אחת לשבועיים, ויפורסם לציבור. רשות שתקבל ציון מעל 7.5 תוגדר אזור אדום, רשות שתקבל ציון של 6-7.5 תוגדר אזור כתום, אם הציון יהיה 6-5 הרשות תוגדר כאזור צהוב ואילו רשות שתקבל ציון שנמוך מ-4.5 תוגדר אזור ירוק.
עם זאת, ועדת שרים תוכל להכריז על אזורים שאינם אדומים כ"אזור מוגבל", והצוות הבין-משרדי שיוקם יוכל להגדיר שכונה בתוך עיר או יישוב בתוך מועצה אזורית כאזור עם סיווג שונה מהסיווג הכללי של הרשות.

ההגבלות על התכנסות

באזור אדום – לא תותר התכנסות של יותר מעשרה אנשים במבנה סגור ו-20 אנשים בשטח פתוח. הפרופ' גמזו הזהיר בדיון שמקדם ההדבקה בערים האדומות עלה מעל 1, ועומד על בין 1.1 ל-1.2. על אף העלייה הקלה, בדיון לא הוזכרה אפשרות של סגר בראש השנה באזורים אדומים.באזור כתום מותרת התקהלות של עד 50 איש בשטח פתוח. אם מדובר בשטח ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 40% מהתפוסה המרבית שהוגדרה ברישיון עסק, ואם לא הוגדרה אז בחישוב של אדם על כל 4 מ"ר. במבנה סגור מותרת התכנסות של עד 25 איש. אם מדובר במבנה ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 20% מהתפוסה המרבית, אם לא הוגדרה אז בחישוב על אדם על כל 4 מ"ר.
באזור צהוב מותרת התקהלות של עד 100 איש בשטח פתוח. אם מדובר בשטח ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 60% מהתפוסה המרבית שהוגדרה ברישיון עסק, ואם לא הוגדרה אז בחישוב של אדם על כל 4 מ"ר. במבנה סגור מותרת התכנסות של עד 50 איש. אם מדובר במבנה ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 40% מהתפוסה המרבית, אם לא הוגדרה אז בחישוב על אדם על כל 4 מ"ר.
באזור ירוק מותרת התקהלות של עד 250 איש בשטח פתוח. אם מדובר בשטח ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 80% מהתפוסה המרבית שהוגדרה ברישיון עסק, ואם לא הוגדרה אז בחישוב של אדם על כל 4 מ"ר. במבנה סגור מותרת התכנסות של עד 100 איש. אם מדובר במבנה ציבורי או עסקי מותרת התכנסות של עד 60% מהתפוסה המרבית, אם לא הוגדרה אז בחישוב על אדם על כל 4 מ"ר.