במבצע מורכב שארך כ-42 שעות נחתה אתמול (א') לאה טורס, תושבת צ'ילה על מנת לתרום מח עצם לאחותה אלישבע כ"ץ (64), תושבת בית אל שחולה בסרטן וזקוקה לתרומתה. המבצע הצליח לאחר התערבות של משרד החוץ, הקונסוליה במיאמי וארגון יד תמר, שמעניק מעטפת סיוע קהילתית למשפחות לחולי סרטן.
לאה טורס נוחתת בשדה התעופה: צפו
טורס הגיעה לארץ מקונספסיון שבצ'ילה לאחר שמצבה של אחותה הגדולה הידרדר, והרופאים החליטו שהיא חייבת לעבור ניתוח להשתלת מח עצם. תחילה ניסו הרופאים למצוא לה תורם מהארץ אך מאחר שלא נמצא תורם עם סוג דם מתאים, הוחלט כי יש להטיס בדחיפות את אחותה ארצה.
בעקבות משבר הקורונה והשמיים הסגורים, נאלצה טורס לעבור מסע מתיש של המתנה בנמלי התעופה השונים ומתן אישורים מיוחדים. טורס החלה את המסע מצ'ילה למיאמי, משם לניו יורק, מניו יורק לצרפת ומצרפת לישראל. בנוסף, נתקלה טורס בקשיים נוספים לאחר שבשדה התעופה במיאמי לא אישרו לה לעלות על המטוס, משום שלא הייתה לה אשרת כניסה לישראל. לאחר התערבות של הקונסוליה הישראלית במיאמי, אושר לה לעלות למטוס.
2 צפייה בגלריה
אירית כ"ץ ולאה טורס בשדה התעופה
אירית כ"ץ ולאה טורס בשדה התעופה
אירית כ"ץ ולאה טורס בשדה התעופה
(צילום פרטי)
לאחר המסע המפרך חיכו לה בשדה התעופה בישראל אחותה אלישבע ובתה אירית, ויו"ר ומייסד ארגון יד תמר, מיכי וסרטייל. כעת, בשל הקורונה ומצבה הבריאותי המסוכן של אחותה, תיאלץ טורס להיכנס לשבועיים בידוד בדירה ביישוב בית-אל, סמוך לבית אחותה.
אירית, בתה של אלישבע ספרה: "המצב בצ'ילה קשה בגלל הקורונה ולא רצו לתת לה להיכנס. אמא קיבלה כימותרפיה במשך שישה חודשים. האחרונה גרמה לבעיות נוירולוגיות נוספות, והאונקולוג אמר שהיא חייבת השתלת מח עצם בדחיפות. היחידה שמתאימה היא דודה שלי. היום קרה נס והיא פה בארץ, אם לא הייתה מגיעה, זה היה מגיע למצב מסכן חיים לאמא שלי".
טורס מספרת כי ברגע שהודיעו לה שאחותה זקוקה לתרומה שלה, היא עזבה הכל והתחילה במסע לארץ. "באותו הרגע שהתבשר לי מצבה של אלישבע, השארתי בצ'ילה את בעלי וילדיי הקטנים והגעתי הנה על מנת להציל את אחותי הגדולה. יש ביננו הבדל של 18 שנים, אלישבע היא האחות הגדולה ואני הקטנה, ולמרות המרחק הנשמות שלנו קשורות חזק. זאת זכות עצומה עבורי להציל את חייה".
2 צפייה בגלריה
מיכי וסרטייל יו"ר ומייסד ארגון יד תמר
מיכי וסרטייל יו"ר ומייסד ארגון יד תמר
מיכי וסרטייל יו"ר ומייסד ארגון יד תמר
(צילום פרטי)
יו"ר ומייסד ארגון יד תמר מיכי וסרטייל סיפר בהתרגשות: "ביום רביעי האחרון פנה חבר ולאחר וידוא ואימות הסיפור, נכנסנו לתמונה. השגנו כרטיס והפעלנו את הקונסוליה של מיאמי שלא נתנה לה לעלות בגלל שלא הייתה לה אשרת כניסה לישראל. צוות יד תמר ממשיך ללוות את המשפחה גם כעת ולדאוג להם לכל מה שהם זקוקים לו בתקופה קשה זו".