למרות שמבצע החיסונים בישראל, "לתת כתף", נפתח רק בתחילת השבוע, הרי שמנתוני האתר הסטטיסטי הבינלאומי Our world data עולה שישראל מובילה בעולם בשיעור המחוסנים ל-100 תושבים.
על פי הנתונים, עומד שיעור המתחסנים בישראל על 0.83 (כמעט אדם אחד) ל־100 איש. לשם השוואה - בבריטניה, שבה החל מתן החיסונים מוקדם יותר, עומד הנתון על 0.74 מתחסנים ל־100 איש, בארה"ב על כ־0.2, ברוסיה על 0.14 ובקנדה על 0.07.
מבצע החיסונים לקורונה בעיצומו. צפו:
בין האוכלוסיות הראשונות שזוכות לחיסון בישראל נמצאים עובדי מערכת הבריאות. מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" עולה שבית החולים וולפסון בחולון הוא המוביל בשיעורי ההתחסנות בקרב הצוותים הרפואיים. אמנם לא כל בתי החולים החלו לחסן את צוותיהם באותו זמן – ולכן שיעורי ההתחסנות מושפעים גם ממועד תחילת החיסונים – אך מהנתונים עולה שעד אתמול (ד') בשעה 17:00 התחסנו בבית החולים וולפסון 1,902 חברי צוות – 66% מכלל עובדי בית החולים.
בית החולים רמב"ם בחיפה, שנחשב ל"מרכז־על", הוא בית החולים בסדר הגודל שלו בעל שיעור המתחסנים הגבוה ביותר בקרב חברי הצוות, שעומד על 64% – 3,408 עובדים. בנוסף לוולפסון, בקרב בתי החולים הבינוניים בגודלם גם בית החולים ברזילי באשקלון רשם הישג מרשים בשיעור המחוסנים כש־55% מעובדיו התחסנו. שיעור מחוסנים זהה נרשם גם בבית החולים הלל יפה בחדרה. מנגד, בבית החולים בילינסון בפתח־תקווה התחסנו 18%בלבד ובבית החולים סורוקה בבארשבע 20%.
1 צפייה בגלריה
מתחסנים בסורוקה
מתחסנים בסורוקה
20 אחוזים מהצוות התחסנו בסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)
במרכז הרפואי שיבא בתל השומר התחסנו 40% מכלל העובדים, ובאיכילוב 57%. עם זאת, מבצע החיסונים בבתי החולים נמצא עדיין בעיצומו ושיעורי ההתחסנות בקרב הצוותים עוד עשויים להשתנות באופן משמעותי. מסורוקה נמסר אמש בתגובה כי על פי נתוני בית החולים המעודכנים חוסנו עד אתמול בערב 34% מחברי הצוות הרפואי, 1,730 בסך הכל. בבית החולים בילינסון הבהירו אמש שעד השעה 20:00 התחסנו בבית החולים 2,300 עובדים.
"השבוע היינו עדים לאירוע היסטורי של התחסנות הצוותים המטפלים בבית החולים כנגד תחלואת הקורונה", אמר ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל בית החולים הלל יפה בחדרה. "הייתה הירתמות עצומה בבית החולים, הן של הצוותים שהתארגנו והתנדבו לחסן ועשו זאת במקצועיות וב'יד קלה' והן של העובדים שהבינו את חשיבות ההתחסנות למיגור הקורונה. הייתה התנהלות מופתית ושקטה בדרך לנצח את הרעש שהקורונה הביאה עלינו".