מאבדים אמון ונזהרים פחות: "הסגר הוא סוגריים ואין בו צורך", כך אמר פרופ' יהודה אדלר, דקאן במרכז האקדמי למשפט ועסקים בר"ג, היום (ג') באולפן ynet. זאת לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתדון בהחמרת ההגבלות שהוטלו בישראל, והידוק הסגר. "אין כאן סגר והוא מיותר. אנחנו נכשלנו מבחינה מנהיגותית. הציבור איבד אמון בהנהגה".
"הכישלון כאן הוא גם של ההנהגה וגם של האזרחים. לעצור את ההדבקה תלוי בעם. הוא צריך לקחת את המושכות לידיים ולשמור על מרחק, להיפגש עם כמה שפחות אנשים, לא להתקהל, ואם מתקהלים - אז בזהירות. לשמור על היגיינה, לעטות מסכות - זה כל כך פשוט", הוסיף.
לדבריו הצטרף מנהל המלר"ד בבית החולים לניאדו, ד"ר אמיר שחר: "מסכות או כיסוי פנים בחלל סגור כשאינך יכול לשמור על מרחק - זוהי המלצת המרכז האמריקני לבקרת מחלות. הוראת ממשלה על מסכות בחוף הים או ברחוב זורעת אי-אמון. הווירוס לא מדבק כשאני עובר לידך ברחוב".
ד"ר אמיר שחר, מנהל המלר"ד בלניאדו: "אנחנו לא מדינה אדומה ומצורעת כמו שממתגים אותנו בעולם, אנחנו מדינה בריאה שסובלת ממערכת בריאות בתת-תקצוב במשך שנים"
בריאיון, התייחס ד"ר שחר גם לדיון על יכולתם של בתי החולים בארץ להכיל עוד חולי קורונה: "מחלקת המיון שלנו, כמו כל מחלקות המיון בישראל, היא בעומס כל השנה. החולים מחכים לעלות למחלקות והצוותים עובדים קשה כל השנה. כל שנה נשמעת אותה זעקה, ואנחנו עובדים עכשיו יותר קשה. אנחנו לא מדינה אדומה ומצורעת כמו שממתגים אותנו בעולם, אנחנו מדינה בריאה שסובלת ממערכת בריאות בתת-תקצוב במשך שנים".

3,843 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו אתמול, כך לפי נתוני משרד הבריאות. עם זאת, המספר נמוך יחסית לנתונים של השבוע שעבר, בין היתר בשל מספר הבדיקות הנמוך בהשוואה לשבוע הקודם. שיעור החיוביים אתמול היה מהגבוהים ביותר מפרוץ המגפה - 11.6%. למעשה, אחד מכל 9 נבדקים אובחן כחיובי לקורונה. בסך הכול פוענחו אתמול 33,119 תוצאות בדיקות קורונה.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,359 חולי קורונה. 653 מהם במצב קשה ו-279 במצב בינוני. 169 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז הגיע הנגיף לארץ נפטרו 1,273 חולים.