בשיתוף רקיט בנקיזר
ככל שהתקדמנו השנה ממצב של מגפה ויראלית בלתי נראית עם תוצאות עגומות למצב של התחסנות ניכרת באוכלוסייה הכללית, התבררו גם כמה עובדות משמעותיות בשולי החדשות אך בעלות משמעות מרעישה; בתי החולים, שהוצפו בכל שנה בחולי שפעת, מחלות דרכי נשימה וריאות לא פגשו השנה מקרים קיצוניים כלל.
המומחים מסבירים את העובדה המשמעותית הזו בכך, שבשנה בה שמרנו על עטיית מסכות, שמרנו על מרחק בטוח ועל היגיינה מוגברת, הרחקנו את האפשרות להידבק בנגיפים שונים ולחלות במחלות החורף, אבל לא רק.
גם עכשיו, כשהמשק חוזר לפעילות מבורכת ואל המרחב הציבורי, אנחנו נדרשים להמשיך ולשמור על אותם כללים. זו אינה גחמה מוגזמת, זו דרישה בסיסית חשובה, שבחלקה אולי אפילו תעמיק הרגלים חדשים ותהפוך אותם לדרך חיים, כמו למשל הצורך להקפיד ולהמשיך לשמור על היגיינה, לחטא היטב את סביבתנו היומיומית, ניקוי בלבד מסתבר אינו מספיק בכדי לשמור על סביבה בטוחה ואותנו בריאים.
1 צפייה בגלריה
מתי לאחרונה ניקתם את הספה?
מתי לאחרונה ניקתם את הספה?
מתי לאחרונה ניקתם את הספה?
(צילום: shutterstock)

ההבדל המהותי שבין ניקוי לחיטוי

בכדי לשמור על מרחב ביתי נעים אנחנו מסדרים ומנקים את סביבתנו בתדירות כזו או אחרת אבל האם זה מספיק? מסתבר שממש לא.
חומרי ניקוי שונים בהם אנחנו משתמשים עוזרים לנו לנקות לכלוך ושומנים מעל פני השטח. הם מסירים אבק שמצטבר ומסייעים לנו לשמור על סביבה נעימה לעין וריחנית, במקרים רבים. התחושה של בית לאחר ניקיון פשוט נפלאה אבל לא בטוח שבזה גם דאגנו לסביבה מחוטאת.
משטחים שונים עלולים להיות מצע לגידול של מיקרואורגניזמים (חיידקים, וירוסים, בקטריות, פטריות וכדומה). שימוש בחומרי ניקוי אולי יקטין את הסיכוי לתחלואה מזיהומים אבל לא ייבטל אותה לחלוטין משום שבפעולת הניקוי אנו לא פוגעים באותם מיקרואורגניזמים או מונעים את התפתחותם.
חשוב לדעת כי מיקרואורגניזמים חיים באוויר ומועברים בנגיעה או בנשימה והגעתם למשטחים, בהם אנחנו ואחרים נוגעים היא רק עניין של זמן ולכן, רק חומרי שונים לחיטוי ישמידו את אותם נגיפים, ויוכלו להקטין ולמנוע את הסיכון לתחלואה.

משטחים שחשוב לחטא

הבית והסביבה בה אנחנו מתנהלים כוללת חפצים ומקומות רבים שכדאי לחטא באופן תכוף אבל פעמים רבות אפשרויות החיטוי הקיימות בשוק אינן מאפשרות פשטות וקלות.
חיטוי של מכשירי חשמל סבוכים, מתגים, שלטי הטלוויזיה והמזגן, ספות, כסאות, שולחנות, מזרנים ועוד לא פשוטים לחיטוי, גם ברכב יש ריפודים שראו כבר הכל כמו גם ההגה, מוט ההילוכים, כפתורים שונים ומראות. גם במקומות העבודה שלנו עוברים אנשים רבים ונוגעות ידיים שונות בחפצים שרצוי לחטא באופן קבוע ובקלות.
זה אולי נראה טרחני ומוגזם אבל ממש כמו שעשינו בשנה האחרונה, הסתגלות לאורח חיים היגייני יותר, חיטוי שיתווסף לפעולת הניקוי החיצוני במאמץ שולי, יהפוך את הסביבה שלנו לבטוחה יותר, בריאה יותר, לא רק עבורנו אלא עבור כל האנשים שסובבים אותנו.

פיתוחים מתקדמים

אל שוק מוצרי החיטוי והניקיון נכנסים כל הזמן עוד ועוד מוצרי היגיינה; יעילים יותר, פשוטים לשימוש ובטוחים לחלוטין, פרי פיתוח מעמיק, שמאפשרים לנו לשמור על סביבתנו האישית והציבורית היגיינית יותר ובריאה יותר.
דוגמא לכך הוא ספריי חיטוי, שפועל בטכנולוגיה פשוטה של התזה ישירה אינו כולל אלכוהול, ללא צורך בניגוב משום שהוא מתאדה תוך שניות ומיועד לחיטוי משטחים שונים ו/או ריפוד.


בשיתוף רקיט בנקיזר
פורסם לראשונה: 08:57, 15.03.21