בשיתוף PEACE NATURALS

דוב גוגנהיים עלה לישראל מניו ג'רזי כשהיה בן 16 כשאחד החלומות שלו היה להתגייס לצה"ל. "הצבא תמיד היה כנגד עיניי, היו לי כמה תוכניות לצבא והתקבלתי למכינה מסוימת", הוא מספר. אבל החלום נקטע עוד לפני שהחל בדרך. יום אחד הוא התעורר ופשוט לא הצליח לקום מהמיטה. "זה הגיע משום מקום, כל העולם היה מסוחרר כך שלא יכולתי לקום, לא יכולתי לחוש כיוונים, לא יכולתי לעשות שום דבר. פעולות פיזיות סטנדרטיות שאנחנו עושים ביום יום הפכו להיות קשות", הוא מתאר את המצוקה.
3 צפייה בגלריה
עידו גוגנהיים
עידו גוגנהיים
דוב גוגנהיים

"החלום הלך ברגע אחד"

החדשות שינו את חייו באחת. "כהרף עין, הכל התנפץ". ביום הולדתו ה-19 הוא נתבשר שהוא חולה בטרשת נפוצה. "כשהרופאה אמרה לי שיש לי טרשת נפוצה, שאלתי אותה אם אני הולך למות, היא אמרה לא. ואז אחרי שיצאה מהחדר כבר לקחתי את מקל הליכה, רצתי, צלעתי אחריה ושאלתי אותה מה קורה עם הצבא. ואז היא פשוט הנידה את הראש ל'לא'. חזרתי לחדר ובכיתי, כי זה, ממש ברגע אחד, החלום הלך."
3 צפייה בגלריה
" ברגע אחד החלום התננפץ"
" ברגע אחד החלום התננפץ"
" ברגע אחד החלום התננפץ"

טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis - MS) היא מחלה דלקתית אוטואימונית ניוונית הפוגעת בתפקוד התקין של תאי העצב במערכת העצבים המרכזית על ידי פגיעה והפחתה במיאלין, חומר שומנים שתפקידו לעטוף את סיבי העצבים ולסייע בהעברת מסרים בין תאי עצב שונים. המיאלין חיוני לתפקודה התקין של מערכת העצבים המרכזית וכאשר קיימת פגיעה בתפקודו, נוצרת הפרעה בהעברת הזרמים החשמליים מה שמקשה על תפקוד תקין של המוח (שמבוסס על העברת זרמים חשמליים), וכתוצאה מכך ישנה השפעה על תפקוד הגוף כולו.
טרשת נפוצה היא מחלה כרונית וחולים רבים חיים עם המחלה שנים רבות ובמקרים מסויימים ללא כל מגבלה, אך במקרים החמורים יותר המחלה גורמת לפגיעה בתנועה אצל החולה ואף לנכות.

הקנאביס הרפואי העביר את הכאבים

הטיפול בהתקפים של המחלה כולל עירוי סטרואידים, ומדובר בהתקפים לא פשוטים, כפי שמספר דוב. "אחרי כל התקף נותנים סטרואידים שזה בעצם לדכא את מערכת החיסונית".
3 צפייה בגלריה
הטיפול בהתקפים הוא בעזרת עירוי סטרואידים
הטיפול בהתקפים הוא בעזרת עירוי סטרואידים
הטיפול בהתקפים הוא בעזרת עירוי סטרואידים

אך לסטרואידים יש תופעות לוואי רבות, ובכללן כאבים קשים. דוב מספר על כאבי תופת, כאבי ראש, כאבים בשרירים, כאבי גוף. "לא יכולתי לישון, הייתי מאוד רעב כל הזמן, פשוט סבל. היה לי, מה שנקרא, פשוט היה לי פתיל קצר, כל הגוף שלי היה מנופח כי זה החזיק את המים בתוך הגוף". במסגרת הטיפולים בעבר, הוא שמע על קנאביס רפואי והחליט לנסות ולו רק כדי שמשהו יעביר את התחושות הפיזיות והנפשיות של הטיפולים התרופתיים. "הקנאביס הרפואי פשוט עזר. יכולתי לישון פתאום, הכאבים היו הרבה יותר חלשים, לפעמים אפילו נעלמו לפרקי זמן קצר, וזה היה פשוט, היה אפשר לחיות קצת".
*תוכן אתר זה נועד למטרות מידע בלבד, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לאבחנה או לטיפול מקצועי ואינו מחליף אותם. הנתונים באתר אינם תוצאות של מחקרים ו/או ניסויים, ואין להשתמש בהם לכל מטרה שהיא.
*המוצר אינו בגדר תרופה שנרשמה כדין, ואין לייחס לו סגולות מרפא; רכישתו וצריכתו מותרת רק באמצעות מרשם מרופא שהוסמך לכך; וכל שימוש אחר מנוגד לחוק הפלילי.
בשיתוף PEACE NATURALS
פורסם לראשונה: 08:00, 19.05.21