30 רופאים שעלו ממדינות חבר העמים בחרו לעזוב הכל, לעשות עלייה לישראל ולהצטרף למערכת הבריאות הישראלית כדי להילחם בקורונה דווקא בישראל.
הרופאים מתגוררים כיום בבאר-שבע במסגרת תוכנית "מסע" מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, וממתינים למבחני ההסמכה של משרד הבריאות הישראלי כדי לעבוד כרופאים מן המניין בבתי החולים סורוקה ורמב"ם כדי לסייע במלחמה בקורונה.
השבוע, בצל הקורונה, הם קיבלו את תעודת הזהות הישראלית לה הם חיכו ועתידים להשתלב בבתי החולים בחודשים הקרובים. בימים אלו היו אמורים משתתפי התכנית להשלים את מבחני ההסמכה של משרד הבריאות הישראלי, אך בעקבות מגפת הקורונה נדחו המבחנים לחודש אוגוסט.
"הגענו לישראל ממניעים ציוניים וכדי לעבור את מבחינ ההסכמה ולקבל רישיון לעבוד כרופאים בארץ", מספרת ד"ר נטליה אוסקוטסקי בת ה-26 שהגיעה מאוקראינה לפני כ-8 חודשים לתוכנית הרופאים של "מסע". "אני מאוד רוצים לעזור למאמץ הלאומי במאבק נגד התפשטות הקורונה", היא מספרת. אוסקוטסקי עבדה חצי שנה כמנתחת לב בבית חולים באוקראינה, אך מספרת כי הרגש העז לישראל הניע אותה לעבור הנה יחד עם בעלה, רופא בתכנית גם הוא, שמגיע עם ניסיון של שנתיים כמנתח כלי דם. כעת הם מנצלים את השהות בביתם כדי לשקוד על הלימודים למבחני ההסמכה.
1 צפייה בגלריה
רופאים ממדינות ברית המועצות הצטרפו למערכת הבריאות הישראלית
רופאים ממדינות ברית המועצות הצטרפו למערכת הבריאות הישראלית
הרופאים ממדינות חבר העמים שהצטרפו למערכת הבריאות הישראלית
(צילום: ארגון מסע)
ארגון "מסע" מפעיל מזה 12 שנה את תכנית הכשרת הרופאים, אליה מגיעים מידי שנה כ-100 רופאים ממדינות דוברות רוסית, אשר לבסוף עולים ארצה. התכנית נועדה לסייע להם להשתלב במערכת הבריאות הישראלית, על רקע המחסור ברופאים הקיים בה. המסלול כולל לימודי עברית באולפן וקורס שנועד להכינם לקראת מבחני הרישוי לעסוק ברפואה. רובם המוחלט לבסוף עולה ארצה ומצטרף למערכת הבריאות הישראלית.
עופר גוטמן, מ״מ מנכ״ל ארגון "מסע" אומר כי אפקט הקורונה מביא איתו גם דברים חיוביים, ובהם המוטיבציה לעלייה לישראל בקרב רבים. "רק בחודשיים האחרונים 750 משתתפי "מסע" בחרו לעלות ארצה בתום התכניות שלהם. בין העולים ישנם רופאים, מורים, כלכלנים ואנשי הייטק מארה"ב, צרפת ורוסיה. אנו גאים במיוחד ברופאים שבוחרים לעלות ארצה ממניעים ציוניים, ולהצטרף למאמץ הלאומי של מערכת הבריאות הישראלית והפעם כאזרחים מן המניין״.