בכירי מערכת הבריאות פרסמו אתמול (שבת) מכתב בעברית ובערבית, ובו התייחסו למתח ולאירועים האלימים שהתרחשו בשבוע האחרון בין ערבים ויהודים.
לקריאת המכתב המלא - ליחצו כאן
המכתב מתפרסם על רקע מספר יוזמות של בתי החולים ובהן סרטונים שהועלו לרשתות החברתיות שמטרתם קידום דו הקיום במערכת הבריאות.
כך למשל, כמה עשרות רופאים, אחיות, וצוות פרא רפואי מרמב"ם התכנסו הבוקר לעצרת סולידריות של צוותים יהודים וערבים עם סיסמה אחידה וחד משמעית: יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים.
מארגני העצרת, פרופ גיל בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב, פרופ מורייר חמאייסי מנהל פנימית ד', ודר דיאב מוטלק מקרדיולוגיה אמרו - כולנו עובדים כתף אל כתף במחלקות ובחדרי ניתוח. אנחנו משפחה אחת גדולה וזה המסר שלנו.
5 צפייה בגלריה
דו קיום ברמב"ם
דו קיום ברמב"ם
דו קיום ברמב"ם
(צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

5 צפייה בגלריה
רפואה דו קיום
רפואה דו קיום
(צילום: דוברות רמב"ם)

5 צפייה בגלריה
רפואה דו קיום
רפואה דו קיום
(צילום: דוברות רמב"ם)
צפו בהצצה לעצרת:
בישיבה שהתקיימה ביום חמישי בשבוע שעבר במשרד הבריאות סיפרו מנהלים של בתי חולים על כך שעובדים שלהם חוששים להגיע לעבודה וכי אף נאלצו להוציא להם הסעות מיוחדות.
בסרטון שפירסמה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, היא אמרה כי "ימים קשים עוברים על כולנו, ימים מטלטלים. אנחנו פה, העובדים בבריאות הציבור ובלשכות בכל הארץ רוצים להזכיר שיש מציאות אחרת. גם אנחנו, כמו יתר החלקים במערכת הבריאות במדינת ישראל - מודל לדו קיום. לא תמיד אנחנו נסכים אבל הדרך לפתרון היא מתוך שיח, ביחד".
"נמשיך לעבוד כתף אל כתף זה לצד זה, אבל נעשה יותר מזה: נסרב בכל מחיר לראות בדו-קיום שמתקיים במרפאות ובבתי החולים כאיזה פלא יוצא דופן. אנחנו לא החריג – אנחנו הנורמלי"

"לעמוד מול הקיצוניים ולהראות שאפשר"

הבכירים, ובהם פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר איתן ורטהיים מנהל בית החולים בילינסון, פרופ' מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל, כתבו: "במערכה הנוכחית, במרכזה ניצבת פצועה ומדממת החברה הישראלית כולה, יש לנו תפקיד חשוב: לעמוד מול הקיצוניים ולהראות לכולם שאפשר.
5 צפייה בגלריה
ציון חגי
ציון חגי
פרופ' ציון חגי. "יש לנו תפקיד חשוב: לעמוד מול הקיצוניים"
"אנו מתחייבים לטפל בכל אדם באשר הוא, ולהקרין את הדו־קיום במערכת הבריאות לכלל החברה הישראלית ולפעול להרגעת הרוחות".
5 צפייה בגלריה
דוקטור מסעוד ברהום
דוקטור מסעוד ברהום
פרופ' מסעד ברהום מנהל המרכז הרפואי לגליל. "להקרין את הדו־קיום במערכת הבריאות לכלל החברה הישראלית"
(צילום: אביהו שפירא)
עוד הוסיפו וכתבו במכתב: "נמשיך לעבוד כתף אל כתף זה לצד זה, אבל נעשה יותר מזה: נסרב בכל מחיר לראות בדו-קיום שמתקיים במרפאות ובבתי החולים כאיזה פלא יוצא דופן. אנחנו לא החריג – אנחנו הנורמלי.
"כולנו פועלים מתוך צו עליון של שמירת החיים של כל אדם באשר הוא אדם. כולנו פועלים על מנת להקל על סבל של כל אישה באשר היא אישה. אנחנו נמשיך להיות שם ביחד עבור כל מטופל ללא הבדל דת גזע או מין, באשר הוא זקוק לעזרה".
השתתף בהכנת הכתבה: אחיה ראב"ד