בנייר עמדה שפרסם היום (ג') האיגוד לרפואת ילדים ניתנה המלצה לחסן בני 12 עד 15 בחיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. בנייר העמדה צוין כי "החיסון של חברת פייזר הניתן בישראל נמצא בעל יעילות של 100 אחוזים במניעת מחלה בילדים בגילאים 12 עד 15 שנים".
קראו עוד על החיסון:
כמו כן, נמצא כי החיסון בעל פרופיל בטיחות מצוין, הן במחקרים קליניים והן במתן רחב היקף בישראל, כמו גם בבני נוער בני 15-12 שנים עם מחלות רקע.
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה
חיסון ילדים קורונה
ממליצים לחסן ילדים בני 12 עד 15
(מתוך: NBCNews)
עוד עולה כי באשר ליכולת מידבקות של ילדים ובני נוער, רמות הנגיף בדרכי נשימה ילדים דומות ואולי אף עולות על אלו של מבוגרים. פרסומים מהעולם מורים שילדים מדבקים בשיעור נמוך בהשוואה למבוגרים, אך שיעור המידבקות הולך ועולה עם הגיל. בחודשים האחרונים שיעורם היחסי עולה כגורם מדבק הן לילדים אחרים והן למבוגרים, כולל בתא המשפחתי.
לסיכום צוין כי "האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים, תומכים בחיסון רחב היקף של בני 15-12 שנים במדינת ישראל, לאחר קבלת אישור רגולטורי".
במחקר שערכה פייזר על 2,260 ילדים אמריקנים בגילאי 12 עד 15, שטרם עבר בקרת עמיתים, הראו נתונים ראשונים כי לא היו מקרי הדבקה בקורונה בקרב אלה שסיימו את שתי מנות החיסון, לעומת 18 מקרי הדבקה בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה (פלצבו). כלומר - היעילות שנצפתה בקרב גילאים אלו הגיעה ל-100%.
החוקרים מצאו עוד כי רמות הנוגדנים המנטרלים בקרב הילדים המחוסנים היו גבוהות אף ממה שנצפה במחקרים הקודמים. תופעות הלוואי בקרב הילדים היו דומות לאלה של מתחסנים צעירים, וכללו כאב, חום, צמרמורות ועייפות, במיוחד לאחר המנה השנייה.
במדינת ישראל, על פי נתוני האגף לאפידמיולוגיה אושפזו עד לתחילת אפריל 1,114 ילדים שאושפזו עקב קורונה. מהם 163 במצב בינוני עד קשה. שבעה נפטרו.