הגבלות הממשלה נוכח התפשטות נגיף הקורונה, ועמן ההחלטות המהירות לסגור עסקים, מעוררות סערה גם בקרבם של מפעילי מועדני ספורט וכושר. השחיינית הישראלית ואלופת השחייה בפראלימפית קרן ליבוביץ', שבבעלותה מכון פילאטיס, התראיינה לאולפן ynet ואמרה: "הודיעו שאנחנו צריכים לסגור, אנחנו נשארים פתוחים".
בגל ההדבקה הראשון בקורונה סגרה ליבוביץ' את מכון הפילאטיס שלה בעקבות הסגר. כעת, היא מספרת באולפן, היא לא מתכוונת לספוג את הגזירה הכלכלית. "הממשלה שלנו מחפשת ציות. אבל ציות מגיע מתוך הבנה שמאחורי החוק יש מוסר. אף אחד פה לא דואג לטובתנו האישית, כולם דואגים לטובתם האישית, לא לטובתנו. היודע את הטוב עושה את הטוב, אמר אפלטון - אך איפה יודעי הטוב שלנו? אני יודעת לזוז, וכל המתאמנים שלי ימשיכו לזוז, ואני אשמור אותם בחיים למרות, לא בזכות".
2 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
סגורים או פתוחים? חדרי כושר רבים נשארים פתוחים למרות ההגבלות
(צילום: בראל אפרים)
לטענתה של ליבוביץ', אין ביסוס מאחורי ההחלטה לסגור את מכוני הכושר והבריכות, ובכללם גם את סטודיו הפילאטיס שלה. "אין נתונים בסיסיים מאחורי הצעד הזה. המחשבה היחידה היא שליטה, זה מנוף לשליטה עלינו כדי שלא נצא להפגין בערב, כדי שכשמנהיג שאמור ללכת לבית משפט לא הולך לבית משפט, אבל אני אם יבואו ויתנו לי קנס אני אצטרך ללכת להישפט, נכון? איפה הדוגמא האישית? כשאני רוצה שהילדים שלי יעשו משהו, אני מתנהגת בהתאם. איפה המנהיגים שלנו? למי נאמין? אני לא סוגרת".
מדוע את לא סומכת על הממשלה? "שלוש מערכות בחירות בשנה אחת מצביעות על כך שיש כאן שיתוק פוליטי. כל מה שמוביל אותנו זו פוליטיקה. אפס מחשבה על האזרח. שום מחשבה על הדבר הנכון לעשות. שום מחשבה על הדבר הנחוץ לעשות. אנחנו, האזרחים, יותר חשובים, אנחנו הריבון. משרת ציבור מבין שמטרתו לשרת אותי ואת צרכיי. איפה הם?".
מוקדם יותר הבוקר (א') אמרה יו"רית ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, כשהצביעה על סוגיית חדרי הכושר בניגוד לעמדת ראש הממשלה וכעת עשויה לעמוד בפני הדחה: "מותר לנו להתווכח ולא להסכים. לא בטוח שהמגבלות הן הפתרון המלא למצב".
2 צפייה בגלריה
ועדת הקורונה בהחלטה על חדרי כושר ובריכות
ועדת הקורונה בהחלטה על חדרי כושר ובריכות
ועדת הקורונה בהחלטה על חדרי כושר ובריכות
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בתוך כך, נתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי הוועדה מצביעים על היעדר בחקירות אפידמיולוגיות לכשני שלישים מחולי הקורונה בארץ. דבר זה גורם להגבלות להתבסס על 7,998 חולי קורונה בלבד. מתוך נתונים אלה עלה כי 67% מהחולים נדבקו בביתם, 9.5% מהם נדבקו במוסדות חינוך, 5.6% באירועים, 4.8% במודעות דם ו-4% בבילויים.
הבוקר התראיין באולפן ynet גם פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי הציבור, ומתח ביקורת חריפה על ההגבלות החדשות. "מגיע משרד הבריאות ומציע תוכניות הגיוניות, ואז מגיע המל"ל ומציע הצעות שהן פשוט מנותקות מהמציאות", לדבריו.