על רקע טענות לחומרי לימוד מיושנים והיעדר הכשרה רפואית בתחום רפואת הלהט"ב, התאגדו בימים האחרונים כ-200 סטודנטים מבתי הספר לרפואה מהקהילה הגאה והקימו פורום ייעודי לנושא.
3 צפייה בגלריה
רופאים להט"ב
רופאים להט"ב
דורשים לעדכן את חומרי הלימוד ברפואת להט"ב. סטודנטים לרפואה
(צילום: עמית שאבי)
"להט"בים מודרים ממערכת הבריאות, מבצעים פחות בדיקות סקר לגילוי מוקדם של מחלות וצורכים פחות שירותי רפואת משפחה", כתב בהודעה על הקמת הפורום ד"ר גל וגנר־קולסקו, יו"ר החברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית.
3 צפייה בגלריה
ד"ר גל וגנר
ד"ר גל וגנר
ד"ר גל וגנר קולסקו. "להט"בים ממודרים ממערכת הבריאות"
"במסגרת לימודי הרפואה לא ניתן מקום מספק לנושאים שונים, כגון הטיפול בטרנסג'נדרים, הצורך ברפואה מונעת בלהט"בים כגון חיסונים ספציפיים, והטיפול במחלות שונות ששכיחות יותר בלהט"בים".
ליעם גל, סטודנט לרפואה בשנה השישית באוניברסיטה העברית, הקים את הפורום יחד עם החברה לרפואת להט"ב והאחווה הסטודנטיאלית הגאה. "המטרה שלנו היא ללמד סטודנטים למקצועות הבריאות מהי רפואת להט"ב", הוא מספר. "לקהילה הגאה יש את המאפיינים הספציפיים שלה ויש צורך בגישה שונה. אנחנו צריכים להעלות מודעות, והסטודנטים והסטודנטיות הם המטרה שלנו".
3 צפייה בגלריה
ליעם גל
ליעם גל
ליעם גל. "לקהילה הגאה יש את המאפיינים הספציפיים שלה"
(צילום: עמית שאבי)
"הפורום הסטודנטיאלי לרפואת להט"ב הוא חלק ממהלך רחב שהמטרה שלו להוציא את הזהות הגאה שלנו מהארון ולהביא אותה איתנו לכל מקום", הוסיף אלעד ברגר, מנהל האחווה הסטודנטיאלית הגאה. "הפורום מביא לקדמת הבמה את הצורך בהנגשת שירותים רפואיים וחברתיים עבור חברי וחברות הקהילה הגאה".