המשפחה קראה והציבור התייצב: עשרות אזרחים וחיילי צה״ל, הגיעו הבוקר (ד') אל המרכז הרפואי שיבא שיבא כדי לתרום דם. הציבור מוזמן להגיע לתרום דם עד השעה 19:00 היום בלובי מגדל האשפוז.
3 צפייה בגלריה
מתגייסים למען איציק סעידיאן
מתגייסים למען איציק סעידיאן
מתגייסים למען איציק סעידיאן
(צילום: מוטי קמחי )
שובל מחלוף הגיעה הבוקר לתרום דם וסיפרה: ״את איציק לא הכרתי אבל את כל החבר׳ה שלו הכרתי טוב, כי הדרכתי אותם בשירות שלי כמדריכת נמר. להגיע לפה זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי לנסות לעזור בטרגדיה הקשה שהוא נקלע אליה״.
דניאל רוזנצווייג, בעל נכות בעצמו, הגיע כאות הזדהות לתרום דם. ״הסיפור של איציק מאוד העציב אותי, אני יודע איך זה להתמודד מול הבירוקרטיה וכמה שמקשים עליך לקבל את מה שאתה צריך. באתי לתרום בשבילן, בגללו הרבה אנשים נמצאים פה״.
3 צפייה בגלריה
חיים כהן
חיים כהן
השף חיים כהן תורם דם
(צילום: מוטי קמחי )
ד״ר מודי משגב, מנהל בנק הדם בשיבא, סיפר שההתגייסות מרגשת. ״רוב האנשים הגיעו היום כי שמעו על איציק, אנשים קמו בבוקר ואמרו אנחנו רוצים לתת. היו כבר מאה התרמות, אלה מספרים שלא היו לנו עד היום, זה בהחלט מעודד. דם זה משאב לאומי, תמיד אנחנו במאבק למלא מלאים, נשמח שיגיעו כמה שיותר תורמים״.
3 צפייה בגלריה
מתגייסים למען איציק סעידיאן
מתגייסים למען איציק סעידיאן
כבר מאה התרמות מהבוקר
(צילום: מוטי קמחי )
בתוך כך, מד״א קיימו מבצע התרמה ארצי רחב, מצפון ועד דרום, וקראו לציבור ובמיוחד לבעלי דם מסוג O להגיע בדחיפות ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל.
סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, אמרה: "החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים. על מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש אנחנו זקוקים בכל יום לפחות ל-1,000 תורמים. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לבוא להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".
מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "בשל מחסור חמור ומדאיג במנות דם - אנו קוראים לציבור להירתם ולתרום למען האחר, על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק. כל תרומה עשויה להציל חיים ולעזור לאחר. זו העת לעזרה הדדית".