בשיתוף מכון אברהמסון
הזוג מיקי ומירי סילבס מראשון לציון החליטו ביחד לעשות שינוי בחיים ופנו לטיפול גמילה מהדחף לסוכר ולפחמימות ממכרות. "תמיד הייתי חטוב, שיחקתי כדורגל ושמרתי על תזונה נכונה, אבל אחרי החתונה שכחתי את עצמי מרוב עבודה, בית, ילדים", מספר מיקי (41), "הייתי בלחץ ולא היה לי זמן לחשוב על עצמי. אני עובד מחוץ לבית והארוחות שלי היו בעיקר מזון מהיר, כמו שווארמות בלאפה.
"שתיתי 8 כוסות קפה עם 3! כפיות סוכר כל יום ובימי שישי הייתי 'מפרק' חלה שלמה עם חומוס. מדי פעם ניסיתי לחזור לספורט, אבל במשקל 112 קילוגרמים הייתי כבד והיה לי קשה לרוץ עם רגליים כבדות וכואבות. הנשימות שלי היו כבדות ובקושי הצלחתי להתכופף. ניסיתי המון דיאטות, נשברתי בכל פעם ולא הצלחתי לחזור לממדים הגיוניים".
"במשפחה שלי סובלים מבעיות בלב ומסוכר גבוה ופחדתי להגיע למצב הזה. עצבן אותי שאני לא מצליח לסגל לעצמי אורח חיים בריא. כמובן שההשמנה לא תרמה לדימוי העצמי שלי. תמיד הכירו אותי כמיקי עם הקוביות בבטן, וכשהמאמן שלי מגיל 18 ראה אותי, הוא אמר לי ש'משחקן הפכתי לכדור".
מירי, 40, מטפלת סיעודית בבית ספר לחינוך מיוחד, הכירה את מיקי בצבא כשהייתה בתקופה הרזה שלה. "מגיל מאוד צעיר סבלתי מהשמנת יתר. כילדה תמיד הקדשתי זמן לספורט ולתזונה נכונה. אחרי שהתחתנתי עם מיקי, שחררתי את הרסן ועליתי במשקל. שנים רבות לא הצלחתי להיפרד ממשקל 100 קילו. בשיא שקלתי 117 קילוגרמים. חייתי מדיאטה לדיאטה. תמיד ניסיתי, תמיד נשברתי. כשלא ירדתי במשקל חיפשתי תירוצים, אולי בלוטת תריס, אולי חילוף חומרים".
3 צפייה בגלריה
מיקי ומירי אחרי
מיקי ומירי אחרי
מירי ומיקי סילבס אחרי הירידה במשקל
"חיפשתי קסם שיעזור לי להתמיד. אני אוהבת לאכול. לא משנה מה! בזמן הארוחה, אחרי הארוחה. אכלתי שאריות ואכלתי בזמן צפייה בטלוויזיה, ו'הורדתי' הכל עם ירקות חתוכים. כמובן שלא היה מצב לוותר על פרוסת עוגה או בורקס, 'הרי מחתיכה אחת לא אשמין'. ההשמנה גרמה לי להרבה צרות: אני סובלת מכאבים בכתפיים בגלל חוליות שזזו בצוואר, מכאבים בברכיים, מקוצר נשימה קשה במיוחד בעליות או בטיפוס במדרגות. לא יכולתי להתכופף להרים משהו מהרצפה. סבלתי נורא מבצקות ברגלים. שנים שלא ראיתי את העצמות שלי ברגלים. לא יכולתי לראות את עצמי במראה, עם בטן הריונית של חודש שביעי".
מיקי: "כשראיתי הסיפורים של האנשים שעברו גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות, הצעתי לאשתי לנסות את התהליך ביחד. שבוע אחרי הטיפול הראשון ראיתי עוגות ובצקים וזה לא עשה לי את זה. לא נשברתי ולא התפתיתי. אצל מירי התגובה הייתה יותר קיצונית, היא נכנסה יום למחרת הטיפול למאפייה וקיבלה בחילה".
השניים הורים לארבעה ילדים. "לבר מצווה של הבן שלנו ארגנו שולחן עמוס בבורקסים, ג'חנונים, עוגות ועוגיות. מיקי ואני לא נגענו. שום דבר לא פיתה או גירה אותנו, אבל לפני אברהמסון הייתי יושבת ואוכלת את הכל", מספרת מירי.
מיקי: "חודש וחצי אחרי הטיפול הפחתנו יחד 30 קילוגרמים. האוכל בבית הפך לבריא יותר, וכל המשפחה נהנית מזה. השבוע התחלתי לרוץ, רצתי 23 ק"מ בפעם הראשונה אחרי שלוש שנים שבקושי הלכתי. הרגשתי כמו בן 17. אני הרבה יותר עירני ומרגיש מצוין. אני מסכם את התקופה הזו כנס ומודה לאברהמסון שהגעתי אליהם. הם שינו לנו את החיים".
מירי: "אני מקבלת המון מחמאות. שתי בנות שעבדו איתי בבית ספר אחר, לא זיהו אותי היום. הנפיחות בפנים ירדה ורואים את עצמות בצוואר. השנה אני מאחלת למיקי להשיג את היעד שלו. הוא רוצה להתחזק ולהגיע לנינג'ה. לעצמי אני מאחלת להגיע למשקל היעד שלי, ולהתחיל לעשות פעילות גופנית".

"במשך שש שנים בזבזתי יותר מ-30,000 ₪ על דיאטות"

"במשך שש שנים בזבזתי יותר מ-30 אלף שקלים על דיאטות, סדנאות דיאטה, דיקור, רופא פרטי, כדורים, ומה לא? היו מקרים שירדתי יפה במשקל, אבל היה לי קשה לעמוד בפיתויים, וכך כמו אקורדיון שוב ושוב חזרתי למשקל הקודם פלוס ריבית", מספרת מירה סויסה, 54, נשואה, אם לשלושה וסבתא ל-4 נכדים, מנהלת מעון יום, מקרית גת. "התחתנתי רזה מאוד. בהיריון הראשון שלי עליתי 25 קילוגרמים ואחרי זה לא הצלחתי לרדת במשקל בלי לעלות בחזרה".
"כשהגעתי לאברהמסון רציתי לברוח. המחשבה על הוויתור על כל מה שאני אוהבת לאכול הלחיצה אותי. אבל לתדהמתי מהטיפול יצאתי אישה אחרת לגמרי. אני נהנית מכל רגע. אוכלת הרבה ירקות, עוף ודגים. בשביל להתפנק אני אוכלת חלווה ללא סוכר, שקדים ואגוזים לא קלויים ותמרים".
"ארבעה חודשים מתחילת התהליך, ואני לא נוגעת בעוגות ובעוגיות שמכינה הבת שלי, אופה במקצועה. הסברתי לה שביקשתי לשנות את אורח החיים שלי לטובת בריאותי. לפני הגמילה באברהמסון שקלתי 81 קילוגרמים, טופלתי בכדורים נגד הכולסטרול הגבוה, סבלתי מקוצר נשימה והיה לי קשה ללכת. היום אני פחות 19 קילוגרמים במשקל והחלמתי מהכל. הפסקתי לקחת כדורים ואני עולה במדרגות בקלות".
"בסגר הקודם הייתי, עדיין, עם המשקל העודף. בגלל הנחיות הקורונה התבקשתי להוביל 100 ילדים בני שלושה חודשים עד שלוש שנים לכיתות. ברוב המקרים הרמתי אותם, זה התיש אותי מאוד וגרם לי לקרעים בכתפיים. היום אני מרימה אותם בקלות, וכבר לא מתעייפת".
"חוץ מהתהליך שעברתי השנה הזו הייתה שנה קשה. שנה שעברה בחנוכה, ביקשתי בנר השמיני לרדת במשקל ל-62 קילוגרמים. בורא עולם שמע אותי, עזר לי ושלח אליי את אברהמסון. סוף סוף אני נקיה מרעלים, מקבלת מחמאות בלי סוף וקונה בגדים במידה קטנה. אני רוצה לציין מאוד לטובה את הליווי שאני מקבלת. מתקשרים אלי בכל שבוע כמו שעון, ומעניקים לי תמיכה עצומה. גם הקבוצה בפייסבוק מחזקת ונותנת כוח".
3 צפייה בגלריה
מירי לפני ואחרי
מירי לפני ואחרי
מירה סוויסה

"שש מחברותיי נגמלו בעקבותיי באברהמסון"

"אוכל היא אחת מהנאות החיים ובשיא שלי שקלתי 158 קילוגרמים", מספרת איריס כהן, 43, נשואה, אם לשלושה ובעלת מספרה מקרית ביאליק. "עשיתי פעמיים דיאטה בחיי. בפעם הראשונה לפני שהתחתנתי. השנייה היתה אחרי שגיליתי שהסוכר שלי גבוה מאוד".
בזכות אברהמסון הבנתי שאכלתי מזון שיש בו המון סוכר שלא ידעתי עליו. היום, אני חצי שנה אחרי הטיפול באברהמסון, וירדתי כבר 28 קילוגרמים. אני לא רעבה! אני מרגישה יותר טוב. לא עייפה, קלילה יותר והרבה יותר אנרגטית. במקום לחמים ועוגות אני אוכלת ירקות מוקפצים, פרגיות וגבינות. במקום קולה אני שותה מים. בבדיקות הדם שעשיתי הסוכר התאזן לחלוטין והכולסטרול השתפר מאוד".
3 צפייה בגלריה
איריס לפני ואחרי
איריס לפני ואחרי
איריס כהן
"אמא שלי ואחותי לא מאמינות שוויתרתי על עוגת שוקולד עם סוכריות. אני חולה על העוגה הזו והיום אני לא מתפתה. כשאני רוצה מתוק אחרי הארוחה אני אוכלת תמר, מנדרינה, או תפוח מגורד. בזכות הגמילה הבית נטול שוקולדים, שתיה מתוקה וחטיפים, וגם אין יותר מטוגנים, המבוגרים, לחמניות ופיצות. הבנות שלי אוכלות בריא יותר וגם הן יורדות במשקל. הגמילה שלי ושינוי התזונה נתנו מוטיבציה לכולם בבית".
"החיים שלי השתנו אחרי אברהמסון. אני בריאה יותר ואת הקורונה אני מעבירה בנעימים. שש מחברותיי נגמלו בעקבותיי באברהמסון, אחרי שהיו בטוחות שעשיתי ניתוח לקיצור קיבה. כל אחת מהן כבר הפחיתה במשקל בין 7 ל-17 קילוגרמים בזכות הגמילה".
בשיתוף מכון אברהמסון

פורסם לראשונה: 08:46, 17.01.21