מנהלי בתי החולים מתארים את המצב הקשה במחלקות:
מספר חולי הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ ממשיך לעלות בקצב מדאיג ואתמול הוא עמד על 1,408 מאושפזים. פרויקטור הקורונה, נחמן אש, הציג אתמול (ג') לשרי הממשלה נתונים על התפוסה במחלקות הקורונה – שעומדת על 77 אחוז בממוצע בכל בתי החולים בארץ, בעוד עיקר העומס מתרכז בצפון ובירושלים.
בעוד בבתי החולים במרכז הארץ לא צפויה פגיעה בפעילות המחלקות שאינן מיועדות לחולי קורונה, בית החולים רמב"ם בחיפה – שמתפקד כמרכז הרפואי הגדול של הצפון – הודיע על צמצום הפעילות בארבעה חדרי ניתוח אלקטיביים. מדובר בהפחתה בהיקף של 17 אחוז מהפעילות האלקטיבית בבית החולים. מחלקות הקורונה ברמב"ם עובדות בתפוסה של 64 אחוז ובבית החולים העמק ב־68 אחוז.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה
מחלקת קורונה
עומסים בבתי החולים
(צילום: שאול גולן)
ד"ר זיו רוזנבוים, מנהל בית החולים העמק בעפולה, מספר: "יש לנו שתי מחלקות קורונה עם 57 מאושפזים ומאומתים, מתוכם שמונה מונשמים ועוד 22 במצב קשה. זהו בהחלט עומס משמעותי מאוד. אנחנו נערכים לפתיחה של מחלקת קורונה שלישית כי עליית התחלואה באזור הצפון צוברת תאוצה".
"ניאלץ לצמצם מספר ניתוחים בגלל ששיעור ניכר מעובדי בית החולים נאלצים לצאת לבידוד, לרבות מרדימים", מסביר ד"ר רוזנבוים, "מתוך עשרה חדרי ניתוח תשעה יופעלו ובסך הכל חדר אחד לא יופעל. אם אכן נידרש לפתוח מחלקה שלישית לחולי קורונה נהיה חייבים לצמצם משמעותית את הפעילות האלקטיבית בבתי החולים, לרבות ניתוחים".
העומס ניכר גם במרכז הרפואי לגליל בנהריה – שם כבר הודיעו על צמצום הניתוחים. מנהל בית החולים, פרופ' מסעוד ברהום, מספר: "ברגע שלקחנו מרדימים ממחלקת הרדמה ומחדר ניתוח ושמנו אותם בטיפול נמרץ של הקורונה – אין ברירה אלא להפחית בניתוחים. הניתוחים שצומצמו הם אלקטיביים בלבד וכאלה שאנחנו יכולים להחזיר במהרה. זה לא נעים, אבל זו המציאות ונעשה את כל המאמצים כדי להשיב את הפעילות להיקף מלא בהקדם. כרגע מדובר על הפחתה של חמישה או שישה ניתוחים ביום. שאר המחלקות ימשיכו בפעילות סדירה, מעבר לבידודים של אנשי הצוות. יש לנו פחות רופאים במחלקות הפנימיות כי העברנו אותם לטיפול נמרץ בקורונה. העומס הוא אדיר, והמשמעות היא שיש כרגע פחות רופאים שמטפלים בחולים".
תגובות
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button