הוריה של תינוקת שנולדה בניתוח קיסרי לפני שלוש שנים בבית החולים "הלל יפה", תובעים בשמה את בית החולים בכחמישה מיליון בגין רשלנות רפואית: במהלך הלידה נפגעה התינוקת בשק הדמעות כאשר הסכין שאמורה לחתוך את דופן הבטן, חתכה עמוק מדי והגיעה עד עפעף עיניה.
כתוצאה מהפגיעה עברה התינוקת ניתוח לאחר לידתה שלא כלל תיקון מלא של עינה. בגיליון הניתוח המתקן נכתב כי "בוצע שחזור עפעף אך לא ניתן היה לבצע שחזור צינורית". כך, לנעשה, התינוקת לא מסוגלת לדמוע בעין אחת והיא תישאר במעקב רפואי כל חייה.
2 צפייה בגלריה
ביה"ח הלל יפה בחדרה
ביה"ח הלל יפה בחדרה
ביה"ח הלל יפה בחדרה
(צילום: חסן שעלאן)
בכתב התביעה שהגיש עו״ד אורן בושרי, המייצג את התינוקת באמצעות ההורים, נכתב כי לדברי האם "המנתחת הייתה סטז'רית צעירה ומתלמדת". האם, שהייתה ערה בשעת הניתוח, הבינה את שאירע והחלה לשאול שאלות. בתגובה, החליט הרופא המרדים להגביר את מינון חומר ההרדמה עד כדי הרדמה מלאה. לפי כתב התביעה, מעשה זה מהווה למעשה תקיפה בפני עצמו.
עוד נכתב בכתב התביעה כי בשל טראומת הלידה, לקתה התינוקת בת ה-3 בתסמונת קבנר, מחלת פסוריאזיס. בפגישת ייעוץ אצל רופא עור, אובחנה התינוקת כסובלת מפסוריאזיס ובתפרחת התקפית באזורים שונים שנמשכת מספר שבועות ולפעמים מספר חודשים ומפריעה לתפקודה היומיומי.
לדברי כתב התביעה, מחלת הפסוריאזיס נגרמת בשל טראומה לעור או בגלל דחק נפשי, זיהומים או חשיפה לתרופות שונות. הופעת המחלה בגיל כה צעיר אצל התינוקת, נכתב, היא כתוצאה מאותה רשלנות רפואית.
האם טוענת בכתב התביעה כי לו הייתה מקוימת הזכות להחלטה אוטונומית ואילו היו ניתנים כל ההסברים ומפורטים ומומחשים הסיכונים והסיבוכים, ואם הייתה יודעת שמדובר בסטאז'רית שמבצעת את הניתוח, היא הייתה קמה ממיטתה. האם שודלה לעבור את הניתוח הקיסרי בעל כורחה מבלי יכולת להתנגד.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אורן בושרי
עו"ד אורן בושרי
עו"ד אורן בושרי
(צילום פרטי)
המומחה קבע לתובעת 30% נכות צמיתה בגין אקזמה כרונית בצורה קשה עם הפרעות כלליות המעוררות ו-10% נוספים בהתייחס למינה וגילה ולפגיעה הקשה הצפויה בביטחונה העצמי ובתפקודה היומיומי. כאמור, הוריה של התינוקת הגישו כתב תביעה לבית המשפט ובו הם מבקשים פיצוי של כחמישה מיליון שקלים בגין הנזק הבלתי הפיך שנגרם לביתם התינוקת.
מבית החולים הלל יפה נמסר בתגובה: ״לא התקבלה תביעה אלא מכתב דרישה. מפאת סודיות רפואית אין באפשרותנו להגיב לגופם של הדברים. אנו בוחנים את המקרה ונגיב בהתאם, כמקובל״.