בשיתוף עם רקיט בנקיזר
"בואו לא נתבייש כדי שלא נתייבש", כך אומר דוקטור עידן מילצ'ר, סקסולוג ומטפל זוגי, בכל הנוגע לאחת הבעיות הנפוצות שנשים חוות במהלך קיום יחסי מין: יובש נרתיקי. לדבריו, השכיחות של התופעה בהחלט בולטת בקליניקה שלו. "מדי יום אני פוגש בנשים ובזוגות עם הפרעה בתפקוד המיני שבאה לידי ביטוי ביובש. אפילו שיש משחק מקדים והכול טוב ויפה, הבחורה אומרת שהיא יבשה. אני רואה את זה לא מעט, בחורה שכן נמשכת ודלוקה אבל עדיין יבשה".
כולם יודעים שבמהלך קיום יחסי מין האישה מפרישה חומרי סיכה מאיבר המין שלה שמאפשר חדירה קלה ומענגת. מה שלא כולם יודעים הוא שמנגנון ההפרשה הזה לא תמיד עובד, ולתופעה קוראים יובש וגינלי או נרתיקי. מי שאחראי על הפרשת נוזל הסיכה הוא הורמון בשם אסטרוגן, שרמתו משתנה מאישה לאישה, בין אם זה לפי תקופת הביוץ שלה או לפי המצב הביולוגי הטבעי שלה. אצל נשים בגיל הפוריות רמות הסיכוך משתנות במהלך החודש כך שבשני שליש מהחודש רמות הסיכוך פחותות, מה שעלול לפגוע בחוויה ובאיכות ההנאה מסקס. יש לציין שמדובר בתופעה טבעית ונורמלית ושלפי מחקרים אחת מחמש נשים סובלת מיובש נרתיקי.
2 צפייה בגלריה
יובש וגינלי
יובש וגינלי
יובש וגינלי
(צילום: שאטרסטוק)
"מדובר במצב שכיח שמתקשר בעיקר לגיל המעבר, אבל בחדרי חדרים גם נשים צעירות מדווחות על התופעה. זה גורע מאיכות החיים וזה גורם לצריבה וגירודים באיזור וכמובן גם כאבים ואי נוחות במגע המיני. בסופו של דבר זה גם פוגע בחשק ובתפקוד המיני וזה גם יכול להשליך על הדימוי הגופני ועל הביטחון העצמי", מילצ'ר מוסיף.
הסיבות ליובש הוגינלי משתנות מאישה לאישה: "גיל המעבר מוריד את רמות האסטרוגן בגוף, אבל יש עוד סיבות. למשל ימים במחזור החודשי (לא הוסת, אלא כל החודש המחזורי של האישה) שמשפיעים על כך ובאים לידי ביטוי בשינויים בסיכוך. גם עישון עלול לגרום ליובש ושתיית אלכוהול בכמויות גדולות. יש גם תרופות מסוימות, גלולות, שימוש מוגבר בסבון לשטיפת הנרתיק וטיפולים במחלות ממאירות, שמשפיעים על ההורמון. לצד זאת, גם מצבים נפשיים כמו לחץ, מתח וחרדה מורידים את הסיכוך. למשל עכשיו בתקופת הקורונה, יש ירידה בחשק המיני וכתוצאה מכך יש ירידה בסיכוך ועלייה ביובש הנרתיקי".
2 צפייה בגלריה
דוקטור עידן מילצ'ר, סקסולוג ומטפל זוגי
דוקטור עידן מילצ'ר, סקסולוג ומטפל זוגי
דוקטור עידן מילצ'ר, סקסולוג ומטפל זוגי
מה הטעות הכי נפוצה שעושים בנוגע ליובש הנרתיקי? "מזלזלים בזה. צריך להבין שיש מקום לטפל ויש מגוון טיפולים לכל אישה והטיפול שמתאים לה. חומרי סיכה למשל מיועדים להקלה באי הנוחות ביובש ובמגע. חשוב לי להגיד שאם זה קורה פעם אחת לא צריך מיד לרוץ לרופא או לסקסולוג, אבל אם זה קורה מספר פעמים כן צריך לתת על זה את הדעת".
כשבחורה צעירה עם חשק מיני מגיעה אליך ומתלוננת על יובש, מה הפתרון שלך? "הפתרון עובד בשלושה מישורים: פיזיולוגי, פסיכולוגי וזוגי. במידה ומדובר בבחורה צעירה אני אגיד לה להשתמש בג'ל סיכוך שנועד להקל על הסיכוך. אם היא תשתמש בג'ל זה יאפשר לה לקיים יחסי מין נוחים בלי התחושה הזאת שמוצמד לה אקדח לרקה. ההנאה שלה והחוויה המינית שלה ישתפרו. יש כל מיני ג'ילים ושכל אחת תשתמש במה שמתאים לה, מג'לים על בסיס מים או סיליקון ועד שמנים כאלה ואחרים".
לדורקס יש את ג'ל נטורלס, מה אתה יכול לספר על המוצר? "הוא עשוי ממאה אחוז רכיבים טבעיים וזה מה שהופך אותו להכי בטוח וידידותי לנרתיק. ג'לים אחרים יכולים לגרום לגירוד - לא בטוח שהם יעשו זאת, אבל הנטורלס הוא מאה אחוז טבעי ולכן זה בטוח למרוח אותו בפתח הנרתיק או באיבר המין של בן הזוג. ככה הבחורה תיהנה והנשיות שלה לא תיפגע".
ונשים חוזרות עם ממצאים חיוביים? "יש שתי אפשרויות: או שהן חוזרות להגיד 'תודה, זה באמת עזר', או שהן נהנות ולא חוזרות".
בשיתוף עם רקיט בנקיזר