טרגדיה בבית החולים סורוקה: קארין גז ללוש בת 31 מבאר שבע, הגיעה אתמול (ב') ללדת את ילדה השני בשבוע ה-40, אולם לפתע מערכות גופה קרסו. למרות מאמצי הצוותים הרפואיים, נאלצו לקבוע את מותה. התינוקת שברחמה יולדה בניתוח חירום וכעת מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פגים במצב יציב.
3 צפייה בגלריה
קארין אלבז ללוש
קארין אלבז ללוש
קארין גז ללוש ז"ל עם בתה ובעלה
גז ללוש הותירה אחריה את בעלה, ניסים, ובתה סול בת שנתיים ותשעה חודשים. ניסים אמר הבוקר בכאב: "קארין הייתה אשת חינוך, גננת שהייתה אהובה מאוד על הילדים וההורים. היא הייתה אישה צנועה וענווה, שאהבה חיים שקטים. היא באמת ובתמים הייתה אישה שמעריצה את השלום, שקטה ומפייסת".
הוא סיפר כי הגיעו לבית החולים ללידה רגילה ולא תיאר לעצמו שהיום יסתיים באסון. "הגענו אתמול בשש בבוקר. היא הרגישה בסדר גמור. היו לה צירים והיא הרגישה חיונית. עד שהדברים החלו להידרדר, היינו אופטימיים. אנחנו לא רוצים להיכנס למה שקרה. זה לא יהיה אחראי מצידנו. אני מקווה לטוב. אנחנו מחכים לתשובות".
קרוב משפחתה אמר כי "היא הייתה אימא למופת. ניסים נפל לבור בלי תחתית. היא נכנסה לבית החולים אתמול בבוקר, ללא בעיות בריאות או מחלות רקע. לא האמנו שדבר כזה יכול לקרות".
3 צפייה בגלריה
קארין אלבז ללוש
קארין אלבז ללוש
קארין ז"ל וניסים כשהגיעו אתמול בבוקר לבית החולים

"זו אבדה גדולה, היא הייתה מלאך"

גז ללוש, הייתה גננת בגן אסף בעיר. "הם עוד לא סיימו את השנה. הילדים אהבו אותה מאוד", אמר קרוב משפחה של אחד מילדי הגן. "היא הייתה גננת בחסד", כתבה חברתה. "תמיד עזרה כשביקשתי, תמיד ידעה להכיל, תמיד קיבלה אותי בסבר פנים יפות".
בפייסבוק התאבלו משפחתה וחבריה על האובדן. "אני לא מעכלת. אנחנו בחלום בלהות. נשארנו איתך אתמול כל הלילה בטיפול נמרץ. כמה התפללנו, כמה קיווינו לנס, אבל הנס לא הגיע. תשמרי על המשפחה מלמעלה", כתבה אחת מחברותיה. "זו ממש טרגדיה", אמרו חברים. "היא הייתה ילדה נסיכה שתמיד חייכה לכולם. זו אבדה גדולה. היא הייתה מלאך אמיתי", כתבו.
3 צפייה בגלריה
 ביה"ח סורוקה
 ביה"ח סורוקה
ביה"ח סורוקה
(צילום: הרצל יוסף)

תופעה של 1 ל-20 אלף לידות

תסחיף מי שפיר הוא תסמונת שנגרמת עקב חדירה של חומרים מנוזל מי השפיר לתוך מחזור הדם של האם. כתוצאה מכך' יוצר הגוף תגובה אלרגית חריפה ומפריש חומרים רבים שתפקידם להילחם בפולשים הזרים. התגובה גורמת לאי־יציבות של מערכת הדם־לב־ריאה שמסכנת את חייה של היולדת.
מדובר באירוע נדיר יחסית, שקורה אחת ל-20 אלף לידות. שיעור התמותה של האימהות שלקו בתסחיף כזה נע בין 13% ל־30%, ואילו שיעור התמותה של העוברים נע בין 9% ל־44%.
לפני כחודש נפטרה מתסחיף מי שפיר, מורן נבו בת ה-38 בבית החולים קפלן. נבו הובהלה לבית החולים בשבוע ה-38. עם הגעתה לחדר הטראומה בוצע בה ניתוח קיסרי חירום. זמן קצר לאחר מכן, ולמרות מאמצי הצוות הרפואי, נפטר היילוד. נבו הועברה לטיפול נמרץ ונפטרה כמה שעות אחר כך.
מבית החולים סורוקה נמסר: "האישה חוברה למכשיר אקמו, אך במהלך הלילה היא נפטרה. ככל הנראה מדובר באירוע נדיר של תסחיף. התינוקת יולדה בניתוח חירום ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פגים במצב יציב".
הודעה נמסרה למשרד הבריאות.
השתתפה בהכנת הידיעה: קורין אלבז-אלוש