בסוף החודש יפסיקו קופות החולים לערוך בדיקות קורונה למבוטחיהן שטסים לחו"ל (שאף בוצעו ללא תשלום) - והן יתבצעו באופן פרטי. ההנחיה הזו מבטלת את האיסור של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, על בתי החולים לבצע בדיקות קורונה פרטיות. מבדיקת "ממון" עולה שטווח המחירים לבדיקה נע בין 260 ל־1,300 שקל.
"על מנת לייעל את מערך הבדיקות הלאומי, קופות החולים יבצעו את הבדיקות למבוטחים סימפטומטיים ולקטיעת שרשרות ההדבקה", מסרו במשרד הבריאות, "מבוטחים הנדרשים לבדיקה עבור נסיעות פרטיות לחו"ל יבצעו בדיקות אלו תמורת תשלום בבתי החולים". המשמעות: זה הזמן של הנוסעים לחו"ל לחשב מחדש את המסלול בכל הקשור לבדיקות לפני החופשה.
נציין שעל אף האיסור של בר סימן טוב, מוסדות רפואיים כמו הדסה עין כרם בירושלים ואיכילוב בתל־אביב המשיכו לבצע בדיקות בתשלום. מתי לבצע את הבדיקות?
אם אתם נדרשים להציג בדיקה שנערכה עד 48 שעות לפני מועד הכניסה למדינת היעד, למשל קרואטיה, השעות נספרות ממועד ביצוע הבדיקה ולא ממועד קבלת התשובה. בכניסה לבולגריה וליוון יש להציג אישור בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 72 שעות לפני הכניסה למדינה, כאשר ביוון ילדים עד גיל 10 פטורים מביצוע הבדיקה.
משבר הקורונה: הסיקור המלא ב-ynet


2 צפייה בגלריה
קורונה נגיף קורונה בדיקות מעבדה
קורונה נגיף קורונה בדיקות מעבדה
בדיקות קורונה
(ShutterStock)

מאות שקלים לאדם

טווח המחירים משתנה בהתאם להחלטה איפה לבצע את הבדיקה, באיזו מהירות לקבל את התוצאה ואם יגיעו אליכם עד הבית לקחת את הדגימה, הרי שעל נוחות משלמים בהתאם. גורמים בענף מעריכים שבהתאם להיצע וביקוש, התחרות תוזיל בהמשך את תעריפי הבדיקות.
בסיכום דיון ועדת המחירים מ־9 ביוני לגבי מחיר בדיקת קורונה נמצא שעלות הבדיקה עמדה על קרוב ל־150 שקל - כולל עבודת המעבדה ותשובת המעבדה. כמה זה יעלה לכם? בדקנו. לא כל בתי החולים סיפקו מחירים שכן עד כה נאסר עליהם לבצע בדיקות והם טרם נערכו.
2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה פרטיות
בדיקות קורונה פרטיות
בדיקות קורונה פרטיות
הדסה מדיקל: בדיקת PCR (מטוש) עולה 603 שקל והתשובה ניתנת תוך 78 שעות. לתוצאה תוך 54 שעות תשלמו 720 שקל, ולתוצאות תוך 30 שעות תשלמו 954 שקל. אפשר גם לבצע בדיקה סרולוגית בלבד לאיתור נוגדנים בדם, אך לא כל המדינות מסתפקות בכך. עם קבלת התשובה מונפק "דרכון רפואי" רשמי באנגלית. תיאום בטלפון *3811.
ויש גם שת"פ: רוכשי טיסה/חבילה בישראייר יוכלו בעת ביצוע ההזמנה לרכוש בדיקה מהירה ב־50 דולר (או 100 דולר למי שכבר רכשו את הטיסה). התוצאות: תוך 24 שעות.
מלר"ם איכילוב: בית החולים מציע "חבילת קורונה" שעולה 590 שקל וכוללת בדיקת PCR ובדיקה סרולוגית, תוך התחייבות לקבלת תשובות תוך 24 שעות, כולל אישור באנגלית. אין צורך בהפניה או בתיאום מראש. בדיקה סרולוגית בלבד תעלה 222 שקל. תיאום בטלפון 03-6973716.
שיבא תל השומר: בדיקות הקורונה נערכות במרפאת המטיילים ועולות 600 שקל כולל תעודה רפואית באנגלית. תוצאות תוך 24 שעות. יש להזמין תור מראש בטלפון 03-5035000.
מרכז רפואי שמיר באסף הרופא: בדיקה תעלה לכם 260 שקל עם התחייבות לקבל את התוצאה תוך 24 שעות. חובה לתאם תור מראש בטלפון 089542168.
מרכז רפואי סאלוס: בשביל נוחות מרבית המחיר בהתאם. המרפאה הפרטית מציעה בדיקת קורונה ב־950 שקל למטופל הראשון בביתו באזור המרכז וכל מטופל נוסף באותה כתובת יעלה 630 שקלים (מחוץ לאזור המרכז יש תוספת למחיר). לקיחת הדגימות היא שבעה ימים בשבוע לאורך כל שעות היום. הטלפון הייעודי לתיאום הבדיקות הוא: 054-2911813.
הלל יפה: בית החולים מבצע בדיקות שתוצאותיהן מגיעות תוך שעה וחצי בלבד - אך הן מיועדות למאושפזים בלבד ולא ניתן כרגע לבצע בדיקות לאנשים פרטיים.
אסותא: מתבצעות בדיקות פרטיות החל ביום ראשון השבוע. 750 ש"ח למסלול מהיר (תשובה עד 3 שעות) ו-550 ש"ח למסלול רגיל (תשובה עד 24 שעות).

ומה לגבי תושבי הצפון והדרום?

בתי החולים של כללית (סורוקה, העמק, בילינסון, קפלן ומאיר) וגם בתי החולים רמב"ם וזיו נערכים לביצוע בדיקות קורונה לטסים לחו״ל בהתאם להנחיות ולתעריף שיקבע משרד הבריאות. "המסוגלות קיימת לביצוע מיידי", נמסר מרמב"ם.
מרמב"ם נמסר: "מחיר בדיקה 606 שקלים, תשובות עד 24 שעות כולל אישור באנגלית. טלפון לקביעת תור 04-7772688.
תושבי אילת לא יצטרכו להצפין עד סורוקה ותהיה להם אפשרות לבצע בבית החולים יוספטל את הבדיקה בתשלום (שטרם נקבע), במסגרת "קוויק קורונה" בהצגת כרטיס טיסה ולאחר זימון תור מול אחות המחלקה.
בהרצליה מדיקל סנטר טרם החליטו אם יבצעו בדיקות.