הסגר השני שישראל נכנסת אליו, ייכנס לתוקף בעוד כמה שעות. זאת לנוכח העלייה הגואה בתחלואה עם יותר מ-7,000 חולים בכל יום במהחל השבוע האחרון.
פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן מנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, ומהמתנגדים התקיפים ביותר של הסגר אומר כי גם אם יעשו כאן 100 סגרים זה לא יעזור.
"כל עוד אין אמון של הציבור בהנהגה, כלום לא ישתפר. הדבר הבסיסי שגם הוכח במדינות אחרות וטוב שנלמד מדינות אחרות, זה לתת אמון בהנהגה. וכאן, ההנהגה עשתה את המקסימום שלא יהיה בה אמון. מערכת הבריאות קורסת וזה משקף את חוסר התפקוד ואת הכישלון".
לדבריו, אין ספק שלאור הנתונים יש צורך לנקוט בצעדים כדי לאל בבעיה, אבל לא באמצעות סגר. "הסגר הזה הוא אסון לכלכלה, לעסקים, בתי המלון מתמוטטים, מסעדות פושטות את הרגל. כל ההליך היה הליך שנוהל בצורה לא מקצועית. מבחינתי זה מחדל יום כיפור , לא פחות מזה".
הוא אומר בראיון באולפן ynet בהחלטיות כי ניהול המגפה נכשל לחלוטין ולכן יש עלייה כזו בתחלואה. "פרו עשתה את הסגר הארוך והקשה ביותר בעולם, וכרגע יש לה את מספר המתים הגבוה ביותר למיליון נפש. סגר זה לא פתרון. פתרון זה הנהגה נכונה, הנהלה נכונה וראייה נכונה של המערכת".
כשנשאל לגבי תפקידו ומקומו של גמזו בניהול המשבר, ענה כי לא נתנו לו סמכויות כדי לעבוד. "מהרגע שהגיע קיימת עלייה בתחלואה ועלייה בתמותה. אני לא יכול להציע לגמזו מה לעשות, אבל אם הייתי גמזו באותו תפקיד – כבר לא הייתי שם", סיכם.

שיא במספר המאובחנים היומי

לפי נתוני משרד הבריאות, 7,527 אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה. זו הפעם השלישית ברציפות שמספר המאובחנים היומי גבוה מ-7,000, אחרי שעדכונים מאוחרים הראו כי לפני שלושה ימים אובחנו 7,003 חיוביים ושלשום 7,131. לפני כן מספר השיא עמד על מעט יותר מ-5,500 חיוביים ביממה.
גם שיעור הבדיקות החיוביות הוא מהגבוהים ביותר מפרוץ המגפה. מתוך 58,919 בדיקות ראשוניות שבוצעו אתמול, 12.8% היו חיוביים לקורונה - אחד מכל שמונה נבדקים. מפרוץ המגפה נפטרו 1,378 ישראלים.
לפי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה באמ"ן, מספר החולים החדשים ליום בישראל הוא מהגבוהים בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה מאוד ביחס למרבית מדינות העולם ומעיד על היקף תחלואה גבוה משמעותית מהמאותר בפועל למרות מספר הבדיקות הגבוה.
עוד מציינים במרכז המידע והידע הלאומי כי מאז תחילת ספטמבר המגפה מתפשטת בקצב עלייה מהיר. קצב זה משקף עלייה רחבה ומפושטת בתחלואה בכלל האוכלוסייה ובכל המגזרים, ומושפע רק חלקית מהגדלת היקף הבדיקות. לפי אמ"ן, מספר החולים החדשים ליום בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.