בשיתוף ד"ר שמעון סלוק ואינפומד
חוסר בשיניים שנגרם לרוב בשל מחלת עששת מתקדמת, אינו פוגעות רק במראה, בדימוי העצמי ובביטחון, אלא הוא עלול להוות פגם פונקציונלי ניכר ולהקשות על פעולת האכילה. מעבר לכך, אם הבעיה אינה מטופלת במשך זמן רב, היא יכולה לגרום גם לספיגה של עצם הלסת. הפתרון הרווח במקרים של חוסר בשיניים הוא השתלה דנטלית. שתל דנטלי הוא מעין בורג עשוי מתכת עמידה המוחדר ללסת ומהווה תחליף לשורש השן. על גביו מוצב המבנה והכתר – שנועד כדי להחליף את השן עצמה. מידות השתל מתייחסות לשני ממדים מרכזיים: אורך וקוטר. כדי להבטיח את יציבותו, השתל הנבחר צריך להתאים במידותיו לממדיה של עצם הלסת.
צפו ברופא מסביר


מה עושים כאשר כמות העצם הטבעית אינה מספיקה לשם החדרת השתלים?
כאמור, השתל צריך להיות מותאם בגודלו למבנה הלסת של המטופל וכדי לאפשר קליטה יציבה שלו, הוא צריך להיות קצר יותר מהמידות הוורטיקליות של עצם הלסת הטבעית. במקרים בהם קיים חוסר בעצם ידרשו פעולות מקדימות לפני החדרת השתלים, כמו השתלת תחליף עצם. הפיתוחים האחרונים בתחום ההשתלות הדנטליות, בהם גם שתלים קצרים (שתלי בייקון), מאפשרים ביצוע של השתלה דנטלית גם במטופלים בעלי נפח עצם רדוד מאוד.
מהם שתלי בייקון?
שתלי בייקון מהווים פתרון יעיל למקרים בהם כמות העצם הטבעית אינה מספקת . שתלים אלה הם בעלי שטח פנים רחב מאוד, אך אורכם קצר יותר מזה של השתלים המסורתיים. המבנה הייחודי מאפשר לבצע השתלה גם במקרים בהם התרחשה ספיגה ניכרת של העצם הטבעית וברוב המקרים השימוש בהם מחליף את הצורך בביצוע של פעולות מקדימות, כמו הרמת סינוס או השתלת עצם. לאחר ההשתלה העצם המתאחה סביב השתל, צומחת לגובה ומקנה לשתלים את יציבותם.
בשיתוף ד"ר שמעון סלוק ואינפומד