בשיתוף עמותת אמ"ן
ד"ר יעל כהן, מנהלת שירות מיאלומה הנפוצה באיכילוב, מתארחת באולפן ynet כדי להסביר כיצד הפכה המיאלומה הנפוצה ממחלה חשוכת מרפא עם תוחלת חיים קצרה מאד, למחלה נשלטת לאורך זמן, עם איכות חיים ואולי אפילו ריפוי לחלק מהחולים. צפו:

"כשהתוודעתי לראשונה למיאלומה נפוצה, היא הייתה מחלה חשוכת מרפא ולרפואה היה מעט מאוד להציע. היום, לעומת זאת, התמונה השתנתה מהקצה אל הקצה. בשנים האחרונות אנחנו רואים התפתחות מטאורית בטיפול במחלת המיאלומה הנפוצה ותוחלת החיים של החולים מתארכת בצורה משמעותית.
"תרופות מבוססות נוגדנים, המוכוונות נגד תאי המיאלומה הסרטניים 'מחנכות מחדש' את מערכת החיסון של החולה לפעול כנגד המחלה. תרופות חדשות שפועלות במנגנוני פעולה שונים, יעילות הרבה יותר במיגור המחלה. טיפול משולב במספר תרופות, כבר בתחילת המחלה, מביא לתוצאות משופרות ולהפוגות ארוכות (רמיסיה) מהמחלה".
היא מוסיפה ואומרת כי מיאלומה מסבה לחולים בה סבל רב ותחלואה נלווית. "מדובר במחלה מורכבת לטיפול שחוזרת, כמעט, בכל החולים. עם כל הישנות, המחלה הופכת בדרך כלל לממאירה יותר וקשה יותר לטיפול. לשמחתנו, בשנים האחרונות מצטברות עדויות ממחקרים רבים, ביתרון של מתן הטיפול היעיל ביותר כבר בקו טיפול ראשון. אנחנו עדים לכך שטיפול בתרופות בשילוב נוגדן חד שבטי בתחילת המחלה הופך להיות הסטנדרט הטיפולי החדש ורשויות הבריאות האירופאיות והאמריקאיות מאשרות טיפולים חדשניים בקו ראשון".
היא מסכמת ואומרת כי טיפול מוקדם בכלים היעילים ביותר, מראה שכבר היום מסתמן כי חלק מהחולים יכולים להירפא מהמחלה, וכי שיעור החולים הללו יילך ויגדל.

בשיתוף עמותת אמ"ן