בשיתוף ד"ר יעקב משיח ואינפומד

אקנה, אקנה וולגריס, או בשם הרווח פצעי בגרות היא מחלה נפוצה מאוד. עבודות מסוימות אף הראו כי שכיחותה באוכלוסייה יכולה להגיע עד ל-85-90%. בחלק מהמקרים, מדובר במצב קל יחסית שחולף מעצמו ללא טיפול. עם זאת, באחוז לא מבוטל מהלוקים במחלהנגעי האקנה עלולים להיות חמורים יותר ומצריכיםטיפול משמעותי. למרות שלא מדובר במחלה מסוכנת, אקנה המופיע בעיקר במתבגרים ומבוגרים צעירים עלול לגרום לפגם אסתטי משמעותי, לפגיעה משמעותית בתחושת הדימוי העצמי והביטחון וכיוצא בזאת גם להשלכות פסיכולוגיות בעתיד.
צפו ברופא מסביר


איך ניתן לטפל באקנה?
הטיפול הרפואי באקנה כולל תכשירים לשימוש מקומי, אנטיביוטיקה או תרופות ייעודיות. בשלב הראשון לרוב ייעשה ניסיון לטיפול מקומי, אך במקרים חמורים יותר יהיה צורך בטיפול אנטיביוטי קצר טווח או בטיפול סיסטמי למשך מספר חודשים באמצעות תרופה אשר נקראת איזוטרטינואין (קורטן, רואקוטן).
מדובר בטיפול דפיניטיבי בדרך כלל, המספק מענה יעיל לכלל הגורמים הפתופיזיולוגיים הקשורים למחלה.
אם הטיפול ניתן בשלבים מאוחרים להתפתחות מחלת האקנה, עלולות להתפתח צלקות.
למרות קיומם של טיפולים המסייעים בטשטוש צלקות האקנה, ובהם טיפולי לייזר או פילינג מסוגים שונים, מומלץ להתחיל מוקדם בטיפול במחלה הפעילה ולהתאים אותו לחומרתה. ביצוע הטיפול הנכון בעיתוי המתאים יסייעו במניעת צלקות בעתיד וכן גם במיתון ההשלכות הפסיכולוגיות של המחלה.
בשיתוף ד"ר יעקב משיח ואינפומד