הוריו של גל ביצ'צ'י בן השנתיים וחצי נמצאים במרוץ נגד הזמן כדי לשנות את חייו: רק ניתוח אצל המומחה היחיד בעולם ישנה את חייו. "אנחנו חולמים לראות אותו הולך ללא גלגלים", מספרים יאנה ואריאל ביצ'צ'י מקריית חיים, בריאיון לאולפן ynet.
בחודשים האחרונים קיבלו ההורים את ההודעה שהפכה את חייהם, אחרי חודשים ארוכים של בדיקות. "סביב גיל ארבעה חודשים כבר שמנו לב לאיחור במוטוריקה של גל. עם הזמן זה הלך והעמיק והתחלנו לבצע את הבדיקות והמעקבים. התחלנו שנה וחצי של בדיקות אינטנסיביות וגילינו בסופה שלגל יש שיתוק מוחין", הם מספרים.
הבעיה של גל, מספרים ההורים, היא מוטורית בלבד: "גל הוא ילד חכם. הוא מדבר מגיל צעיר מאוד וקוגניטיבית הוא מתפתח יותר מהר מילדים בגיל שלו. אבל אין לו שיווי משקל. הוא לא יכול לעמוד וחייב להישען על משהו או להיות קשור למתקן. לאחרונה הוא התחיל ללכת עם הליכון. אין לו יכולת להתיישב".
אחרי שחקרו על המחלה ועל הדרכים לרפא את בנם, מצאו הוריו של גל מומחה בארצות הברית בשם ד"ר פארק. "מדובר בחוקר והרופא המנוסה ביותר בעולם בתחום הזה שעשה כמעט 4,700 ניתוחים. יש לו בית חולים שמתמחה בניתוח הזה ובשיקום ממושך ממנו".
1 צפייה בגלריה
גל ביצ'יצ'י
גל ביצ'יצ'י
"ילד חכם ומפותח קוגנטיבית, אבל לא יכול לעמוד". גל ביצ'יצ'י
(צילום פרטי)
גל נמצא מתאים לעבור את הניתוח היקר שיכול לסייע לו לקום לעמידה, להתקדם ולהתחזק. עלות הניתוח בארצות הברית היא כ-60 אלף דולר, אך השיקום, הטיפולים האינטנסיביים והזמן שאוזל - הם הבעיה האמיתית. "אם לא נשיג את הסכום, כ-900 אלף שקל, המשפחה שלנו תמכור את כל מה שיש לה כדי שכל יוכל לשחק ולרוץ כמו כל הילדים. היעילות המקסימלית של הניתוח היא בין הגילים שנתיים לארבע. אנחנו מקווים לעשות את הניתוח בין מרץ לאפריל".
למרות גילו, שנתיים וחצי, מבחינה מוטורית גל מתפקד כתינוק בן שמונה חודשים. הפער, מספרים ההורים, הולך וגדל ככל שעובר הזמן. "לגל יש טונוס מוגבר ברגליים שעלול לגרום לפריקות אגן ועיוותים ברגליים. אם לא נבצע את הניתוח בקרוב, ניכנס לרשימה ארוכה של ניתוחים".
ההורים פונים לציבור בבקשה לסייע להם במימון הניתוח והטיפולים הנדרשים כדי לעזור לגל.

לתרומות:

  • בהעברה בנקאית לחשבון נאמנות על שם: אריאל ויאנה ביצ'צ'י, מספר חשבון: 12375671. בנק לאומי (10), סניף 705.
  • דרך Paybox בלבד עבור "הדרך של גל" במספרים 052-4323446, 052-8502201.
  • דרך bit בלבד עבור "הדרך של גל" במספר -‭054-4751692‬ ,‭052-8760939 ‬,0547445317 0528187643.