שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול (שבת) על 3.3 אחוזים, אבל העלייה בתחלואה לא מפתיעה את פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. "כשאתה פותח את המשק, יש עלייה בתחלואה, זה מה שקורה", הוא אומר ומוסיף, כי למרות זאת חייבים להחזיר את התלמידים לבתי הספר ולא לסגור את מערכת החינוך, גם אם יהיה סגר נוסף.
המאבק המלא בקורונה - הסיקור המלא
"מה שקורה במערכת החינוך זו שערורייה. אנחנו רואים סגרים בצרפת, בבריטניה, בגרמניה, במדינות אחרות, אבל שם לא סוגרים את מערכת החינוך. צריך להבין, הממשלה הזאת פוגעת בילדים שלנו. יש בקרבם יותר חרדות, יש יותר דיכאונות, התאבדויות וניסיונות התאבדות, שלא לדבר על פערים שגדלים עם כל יום שהם יושבים בבית", הוא אומר בראיון לאולפן ynet הבוקר (א').
פרופ' אדלר מוסיף ואומר כי מלכתחילה לא היה צריך לסגור בכלל את בתי הספר. "מערכת החינוך קודמת לכל. מערכת החינוך לא מהווה גורם מדבק, היא נדבקת. אותם ילדים שלא הולכים לבית הספר נפגשים אחרי הצהריים או בערבים. אז זה שהם לא לומדים רק מזיק להם.
"לא רק זאת, חשוב להבין שכשהילדים בבית, הכלכלה נפגעת, ההורים גם בבית והמצב הולך ומחמיר. אמרנו מההתחלה, זה לא רק משבר רפואי. המשבר הרפואי יעבור. יש כאן משבר כלכלי חברתי קשה ביותר. הוא יישאר איתנו גם בשנה הבאה למרות ההבטחות כי החיסון יחסל את הקורונה במהרה, ומה שקורה עם מערכת החינוך עלול לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בילדים שלנו".