בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד

למרות שהדמעות שלנו הן כלי חיוני לשמירה על תפקוד תקין של העין, דמעת (מצב בו מופרשות דמעות ללא בקרה), מהווה הפרעה תפקודית שעלולה גם להעיד על בעיות משמעותיות יותר ולעיתים אף לגרום להתפתחות של זיהומים. הגורם השכיח אשר מוביל לדמעת הוא יובש בעיניים. עם ההתבגרות הפיזית ישנה נטייה מוגברת ליובש בעיניים וכדי לפצות על הבעיה מנגנון הדמעות מפריש יותר דמעות. בעיה זו שכיחה בעיקר בנשים בעשור הרביעי ומעלה לחיים.
גורם משמעותי נוסף לדמעת הוא חסימה במערכת הדמעות. החסימה יכולה להתרחש לאורך כל מערכת הדמעות: בנקב הדמעות, בצינורית הדמעות, בשק הדמעות או באזור החיבור שבין שק הדמעות לבין האף. לעיתים הדמעות שהצטברו בשק הדמעות עלולות להזדהם ולגרום להפרשות כרוניות מוגלתיות.
צפו ברופא מסביר

איך ניתן לטפל בדמעת היתר?
במצבים בהם ישנה הפרשת יתר של דמעות חשוב לפנות לרופא עיניים בעל מומחיות באוקולופלסטיקה. הרופא המומחה יבצע בדיקה קלינית מקיפה, כמו גם בדיקות עזר נוספות כדי לאתר את הסיבה שהובילה להפרשת יתר של הדמעות. עם איתור הגורם לבעיה תתוכנן אסטרטגיית הטיפול: חסימה בדרכי הדמעות לרוב תטופל באופן כירורגי. אם מדובר בחסימה באזור שפת העפעף הניתוח יהיה פשוט יותר, אולם אם קיימת חסימה באזור החיבור בין שק הדמעות לאף תידרש פעולה כירורגית מורכבת יותר שתתבצע בגישה פתוחה או אנדוסקופית בשיתוף רופא אף אוזן גרון. יובש בעיניים יטופל לרוב בדרכים שמרניות ויכלול שימוש בדמעות מלאכותיות או משחות.

בשיתוף ד"ר בנימין שלו ואינפומד