תאונת האופניים שהובילה לטרגדיה הנוראית – הצילה ארבעה: ד"ר מיכאל שניידר, חוקר מאוניברסיטת בר אילן, נפטר לאחר חבלת ראש קשה כשנפל מאופניו. משפחתו תרמה את איבריו ובמרתון השתלות שנערך בבתי החולים הדסה עין כרם ובילינסון, ניצלו חייהם של ארבעה ישראלים.
ד"ר מיכאל שניידר, בן 63 תושב מעלה אדומים, ואב לשישה, היה חוקר מיסטיקה עברית קדומה באוניברסיטת בר אילן. הוא נודע כמרצה פופולרי בקמפוס, ופרסם עשרות מאמרים בתחום.

2 צפייה בגלריה
ד"ר מיכאל שניידר
ד"ר מיכאל שניידר
ד"ר מיכאל שניידר.
("הציל ארבעה אנשים במותו")
לפני שבוע הוא יצא לרכיבת אופניים עם אשתו לאה ושני ילדיו. לפתע משפחתו הבחינה כי הוא נופל מאופניו, כשהסתבר שנתקל במחסום שהוצב בסמוך, שלא הבחין בו. מיכאל התהפך במהלך הנפילה וסבל מפגיעת ראש קשה. הוא הובהל לבית החולים הדסה הר הצופים, ומשם הועבר במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם. לאחר יומיים, בישרו הרופאים למשפחתו כי הוא לוקה במוות מוחי נשימתי.
לחתימה על כרטיס אדי
"הבנו שזה סופי ואמרו לנו שזו ההזדמנות לתרום את האיברים", מספרת לאה שניידר, אשתו, "הסכמנו פה אחד, מתוך ידיעה שהוא עודד את כולנו לחתום על כרטיס אדי. זה גם התאים לגישה שלו, של אהבת האדם וקידוש החיים, וזה בא לידי ביטוי גם במחקר שלו ובדרך החיים האנושית שבחר".
איבריו של ד"ר שניידר, הושתלו בארבעה ישראלים: הכבד הושתל בחולה בת 44 בבית החולים הדסה עין כרם. הריאות הושתלו בחולה בן 60 שסבל ממחלה נשימתית כרונית. הכליות הושתלו בגבר בן 73 ובחולה בן 63, שסבלו מאי ספיקת כליות וטופלו זמן רב בדיאליזה, תוך שמצבם הולך ומידרדר.
2 צפייה בגלריה
ד"ר מיכאל שניידר
ד"ר מיכאל שניידר
ד"ר מיכאל שניידר
(. " תמיד שם את האנושיות במרכז")
שניידר נולד במוסקבה ולאחר שסיים את התואר השני במתמטיקה שם, החל ללמוד על היהדות והנצרות באופן עצמאי. לאחר שעלה לארץ החל ללמד בישיבות תוך שהוא עוסק בפילוסופיה היהודית באוניברסיטה העברית. בהמשך החל לחקור את לימודי הקבלה ועל תפיסות מיסטיות בתקופת הבית השני והשתלשלותם עד לימי הביניים. שניידר פרסם ספרים, כתב מאמרים, והעביר קורסים רבים באוניברסיטת בר אילן, שם המשיך לחקור עד יום מותו.
"מיכאל היה אינטלקטואל גדול ועם כל החוכמה האינסופית שלו, הוא תמיד שם את האנושיות במרכז", מוסיפה שניידר, "אנחנו מתרגשים שהוא הצליח להציל כל כך הרבה אנשים, וזה מסמל את טוב הלב שלו. הידיעה שהוא איפשר לאחרים לחיות חיים בריאים ושלמים בזכותו, מרגשת אותנו. אנחנו כולנו תקווה שהאיברים ייקלטו היטב, ושכל המושתלים יחלימו במהרה".