מתכוננים לקראת גל תחלואה גדול בילדים: בהמשך לישיבה שהתקיימה אתמול (א') בנושא בין מנהלי בתי החולים לילדים, הצוות הסיעודי בבתי החולים ונציגי משרד הבריאות, קיבלו הבוקר (ב') מנהלי בתי החולים הנחיה ממשרד הבריאות להיערך לתחלואה גוברת של ילדים, וזאת ברקע העובדה כי בשלב זה עוד לא ניתן לחסנם.
"בחודשיים הקרובים אנו צופים מגמת עלייה בהדבקות ילדים מכל הגילאים במדינת ישראל, זאת עקב סיום הסגר, פתיחת מערכת החינוך והעובדה שילדים יהוו אוכלוסייה בלתי מחוסנת", נכתב בפנייה למנהלים. "בנוסף על כך, מצטברות עדויות לשיעורי הדבקה גבוהים יותר בילדים של הווריאנט הבריטי אשר שכיחותו כעת בישראל היא כ-80%".
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה
מחלקת קורונה
להתכונן למקומות אשפוז לילדים
(צילום: שאול גולן)
בהמשך צוין כי "לאתגר זה מערכת אשפוז הילדים צריכה להיערך". בתי החולים הונחו להכין מיטות לאשפוז של לפחות ארבעה ילדים חולי קורונה במחלקות הילדים הרגילות. בנוסף, הוגדרו שבעה בתי חולים ייעודיים עיקריים לטיפול בילדים חולים: הצרפתי בנצרת, רמב"ם בחיפה, דנה באיכילוב, שיבא, שניידר, הדסה וסורוקה. עוד הונחו בתי החולים להכשיר את הצוותים בבתי החולים לילדים ובמחלקות הטיפול הנמרץ לטיפול בילדים חולי קורונה.
ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה אמר הבוקר (ב') באולפן ynet כי "עכשיו יש לנו 200 חולים קשים ברחבי הארץ שהם פחות מגיל 50. כשיש לנו 70 חולים מתחת לגיל 50 מונשמים. זה לא פייק וזה לא משחקים עם מספרים, אלה המספרים. אנחנו רואים יותר נשים בהיריון במצב קשה שצריך ליילד אותן. ויש ילדים שלא הגיעו למלוא פרק ההיריון בגלל שהיה צריך לטפל באימא. המחלה שינתה פאזה. אנחנו רואים יותר ילדים מאושפזים".
"בחודשיים הקרובים אנו צופים מגמת עלייה בהדבקות ילדים מכל הגילאים במדינת ישראל, זאת עקב סיום הסגר, פתיחת מערכת החינוך והעובדה שילדים יהוו אוכלוסייה בלתי מחוסנת. בנוסף על כך, מצטברות עדויות לשיעורי הדבקה גבוהים יותר בילדים של הווריאנט הבריטי אשר שכיחותו כעת בישראל היא כ-80%"
צפו בדבריו של ד"ר זאב פלדמן:
אתמול כאמור, התקיימה פגישה בין מנהלי בתי החולים לילדים, מנהלי הסיעוד בבתי החולים ונציגי משרד הבריאות בנושא תרחישים והיערכות לעלייה במספר הילדים החולים המאושפזים בבתי החולים - וזאת ברקע הירידה בגיל המאושפזים בבתי החולים והעובדה כי ילדים עד גיל 16, על פי רוב - לא יכולים עדיין להתחסן.
בישיבה הוצגו מספר תרחישים באשר לשיעורי העלייה שלדעת חלק מהגורמים שנכחו בה הם "קיצוניים", ובהם אלפי ילדים מאומתים חדשים ביום. עם זאת, הוחלט על היערכות לתרחיש של עלייה משמעותית במספר הילדים חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים שתכיל: הכשרת צוותים בבתי החולים לילדים לטיפול בילדים חולי קורונה, רענון והכשרת צוותים במחלקות הטיפול הנמרץ לילדים לטיפול בחולי קורונה, הקצאת מיטות בבתי החולים לילדים לטובת חולי קורונה וגם קביעת בתי חולים מרכזיים שיעניקו טיפול לילדים, שצפויים להיות בתי החולים המוגדרים "מרכזי על".
2 צפייה בגלריה
פרופ עמית אסא
פרופ עמית אסא
פרופ' עמית אסא
(צילום: דוברות אסותא)
פרופ' עמית אסא סגן מנהל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד ורופא ילדים: "העלייה בתחלואת ילדים היא בלתי נמנעת ואנו נערכים לכך. עם פתיחת מוסדות הלימוד והעובדה שמדובר בקבוצת אוכלוסייה שברובה איננה מחוסנת, הרי שמציאות של עלייה בתחלואה בקרב קבוצת אוכלוסייה זו היא בלתי נמנעת. יחד עם זאת, אם יש סיבה לאופטימיות, הרי שעד כה אופי המחלה בקרב קבוצה זו, היא קלה. בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ערוך לכל תרחיש ועל כלל האוכלוסייה הבאה במגע עם ילדים ובעיקר אוכלוסיית עובדי מערכת החינוך להגיע למקסימום מחוסנות ויפה שעה אחת קודם".