כבר שנה וחצי ששחר בת ה-18 נאבקת בגידול אלים בגזע המוח. למרות הטיפולים הקשים, הגידול ממשיך להתפשט וכעת מסכן את חייה. רק טיפול יקר בארה"ב הוא התקווה להציל את חייה.
זה החל בהירדמות קלה בפנים. "הייתי בטוחה שזו התסמונת שבה לקתה מיכל אנסקי", היא מספרת. היא ניגשה לרופאת המשפחה, שהבחינה בחיוך לא סימטרי. שחר הובהלה לבית החולים, כשהשיתוק החל להתפשט לחצי פנים.
1 צפייה בגלריה
שחר צור
שחר צור
"אני נשארת מאחור, נאבקת כדי לחיות"
(תמונה פרטית)
במשך שמונה חודשים עברה שחר צור, תושבת אלפי מנשה, בדיקות רבות, עד שסריקת ה-MRI איתרה גידול בגזע המוח. "הייתי קצת מאושרת בהתחלה כי סוף סוף גילו מה יש לי", היא משחזרת, "אבל אחר כך עיכלתי את המשמעות, כשראיתי שלידי במחלקה יש ילדים עם סרטן ביד או ברגל. הרופא הסביר לי שבכל רגע שהגידול מתפשט, הוא מנטרל חלקים אחרים במוח".
שחר עברה טיפולים כימותרפיים רבים כדי לעכב את צמיחת הגידול, אבל הוא כבר אינו מגיב להם וממשיך להתפשט. כעת היא במצב מסכן חיים. הרופאים קבעו כי עליה לטוס לארה"ב ולעבור הקרנות פרוטונים, הקרנות מיוחדות הממוקדות לאזור הגידול, כך שלא יפגעו בשאר המוח מסביב.
"קשה לי לראות את כל החברות שלי כותבות בקבוצות הווטסאפ על העבודה בחופש, על יציאות, על הכנה לגיוס. כל המשפחה שלי שירתה בצבא, ואני נשארת מאחור, נאבקת כדי לחיות. קשה לי לפעמים לקלוט שהזמן שלי שאול, כשאני לא בטוחה כמה זמן עוד אהיה פה. הבנתי שהגידול שיתק לי את הפנים, אבל גם את החיים".
"אני לא דתייה, אבל אני מאמינה, ואני אופטימית. אני מנסה לומר לעצמי כל הזמן שזה זמני, שהחלום הרע הזה יסתיים, שאני אצא מזה כמו גדולה. אני מנסה להיות חזקה, לשדר להורים שלי שיהיה בסדר. אבל אם לא אעבור את הטיפול, הסיכוי היחיד שלי לחיות, אני יודעת שהחיים שלי ייגמרו".
"אמרתי לעצמי שלא עשיתי שום דבר רע. שאלתי את עצמי למה זה מגיע לי. לא בחרתי את הסרטן. רציתי להיות ילדה רגילה, כמו כל החברות שלי. אני יודעת שזו תקופה קשה לכולם, אבל אם לא אקבל טיפול עכשיו, כבר לא יהיה את מי להציל".
עמותת רחשי לב התגייסה כדי לאסוף את התרומות להצלתה של שחר. וכך תוכלו לסייע:
לסיוע דרך האתר המאובטח לחצו כאן
בהעברה בנקאית: לפקודת "רחשי לב - מצילים את שחר", בנק מרכנתיל – 17, סניף 740, מס' חשבון : 66520853
להעברת ישירה / העברת זהב: IL870177400000066520853
בהמחאה בדואר - לכתובת: רחשי לב – מצילים את שחר", ת.ד. 8394 אשדוד מיקוד 7718301.
בטלפון: 1800-281128