מקרה ראשון של חיית מחמד נגועה בקורונה: ממשלת הונג קונג הודיעה כי כלב נמצא כנגוע בנגיף הקורונה. הוא נשלח בינתיים לבידוד, וכעת עולה חשש חדש שהמגפה התפשטה גם באמצעות בעלי חיים.
על פי ההערכות, נגיף הקורונה הגיע לאנושות דרך עטלפים שנשאו את הווירוס, לאחר שעבר מוטציה מווירוסי קורונה אחרים. לא היה ידוע עד כה שבעלי חיים אחרים עלולים לשאת את הנגיף ולהדביק את בני האדם.
עדיין לא נמסרו הפרטים המדויקים באשר לנסיבות הבדיקה אותה עבר הכלב, אולם מדובר במקרה הראשון הידוע שבו כלב נדבק בנגיף הקורונה. בינתיים חיית המחמד הועברה לבידוד, והא צפויה לעבור בדיקות חוזרות לאיתור הנגיף.
מקרה זה מעלה חשש כאמור, שבעלי חיים נוספים תרמו להתפשטות המהירה של הנגיף ברחבי העולם. במקרה כזה, עלולים להוסיף הוראה לבידודים גם עבור בעלי החיים שנמצאו נגועים.

1 צפייה בגלריה
קורונה גם בכלבים. כלב עם מסכה
קורונה גם בכלבים. כלב עם מסכה
קורונה גם עכשיו גם בכלבים
(צילום: shutterstock)

בעולם בינתיים דווח עד כה על 83,726 מקרי הדבקה, 2,859 איש מתו מהנגיף ו-36,709 החלימו. המדינות בהן שיעור ההדבקה הגבוה ביותר הן סין עם 78,782 מקרים, דרום קוריאה (2,337 מקרי הדבקה), איטליה (655 מקרים), איראן (245 מקרים), יפן (226 מקרים), סינגפור והונג קונג. מקרי הדבקה נוספים נרשמו גם בארה"ב, גרמניה, כווית, צרפת ובריטניה. מקרי הדבקה בודדים נרשמו בארצות רבות באירופה ואסיה.
אתמול נודע על חולה קורונה ראשון ששב מצפון איטליה לפני חמישה ימים ואובחן כנושא את הנגיף. הוא הועבר לבידוד, ואלה שהיו בקרבתו התבקשו להישאר בבידוד בית. בנוסף ישנם שלושה ישראלים נוספים, שניים מהם מספינת התענוגות ביפן, שנמצאו נשאים לנגיף והושארו בבידוד.