זה היה אחד האירועים המשמחים ביותר שהתרחשו בבית החולים ברזילי שבאשקלון מאז פרוץ משבר הקורונה. הרופאים בחדר הלידה כבר נערכו לאפשרות שאור אביטן (26) תידרש ללידה קיסרית תחת סיכון, אחרי שנדבקה בקורונה וסבלה מקשיי נשימה משמעותיים. הדאגה הייתה רבה, אבל פתאום החלה אביטן להראות סימני התאוששות, ואתמול בצהריים היא ילדה בת בריאה בלידה רגילה. לאור אביטן ולבעלה שמעון, תושבי אשקלון, יש שני ילדים נוספים, בני שלוש ושנה וחצי.

1 צפייה בגלריה
אור אביטן
אור אביטן
"התחלתי להרגיש שקשה לי לנשום, שפשוט אין לי אוויר, וכל הגוף שלי כואב": אור אביטן בבית החולים
(צילום: אלבום פרטי)

אור אביטן, גננת במקצועה, נדבקה בקורונה ימים אחדים לפני תאריך הלידה המשוער שלה. "התחלתי להרגיש שקשה לי לנשום, שפשוט אין לי אוויר, וכל הגוף שלי כואב", סיפרה. "מיד ניגשתי לעשות בדיקה ונמצאתי חיובית. המצב שלי הידרדר. בדיעבד, אני חושבת שאולי נדבקתי במהלך קניות בסופר. הדבקתי גם את הילדים ואת בעלי".
עקב ההידרדרות במצבה, ולנוכח העובדה שהייתה על סף לידה, הוחלט לאשפז אותה. חמישה ימים הייתה מאושפזת. היא הוגדרה כחולה במצב קשה וחוברה למכשיר הנשמה. הרופאים כבר נערכו לניתוח קיסרי, אבל ביום שבו היא אמורה הייתה להיכנס לניתוח, הגיעו סימני התאוששות מהירים, והיא אפילו שוחררה לביתה. עם ההתאוששות הגיעו צירי הלידה. לאחר כמה שעות בבית, חזרה לבית החולים, הפעם עם צירים מתקדמים, ואתמול ילדה בת בריאה בלידה טבעית ובחדר מבודד.
בחדר ליוותה אותה אחותה הגדולה, קרן. מאז שאמן, אניטה שטרית ז"ל, נפטרה בגיל 65 מסרטן לפני שנה וחצי, שתי האחיות קרובות זו לזו במיוחד. כשאור נכנסה לחדר לידה, לקרן היה ברור שהיא תעמוד לצידה בחדר המבודד, למרות הסיכון שתידבק.
"לא עזבתי לה את היד לרגע", מספרת האחות. "מהרגע הראשון היה ברור לי שאני מלווה אותה בלידה, לא נפרדת ממנה אפילו לשנייה. אפילו לא חשבתי פעמיים. היא אחותי, אבל היא כמו הבת הקטנה שלי".
את הלידה ניהלו המיילדות אילנה פולט ולירון שני. אחרי שבתה יצאה לאוויר העולם, הועברה אביטן להמשך בידוד והשגחה במחלקת היולדות. היא מרגישה טוב. "קרה לי נס, אין דרך אחרת לתאר את זה", אומרת אביטן. "בזכות המיילדות הרגשתי בטוחה, שאני בידיים טובות. כל מה שאני רוצה עכשיו זה שילדיי הגדולים יפגשו את אחותם כמה שיותר מהר. זה ייקח זמן, כי הם עדיין חיוביים לנגיף, אבל אני מאמינה שיהיה בסדר".