עדיין אין פה חסינות עדר, וצריך להמשיך להיזהר". כך אומר פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, הבוקר (א') בראיון לאולפן ynet.
לאחר שפרופ' ערן סגל אמר באולפן ynet כי יכול להיות שאנחנו בסוג של חסינות עדר, פרופ' אדלר מצנן את ההתלהבות. "אין כאן חסינות עדר כרגע. על האחוז הזה שאנחנו נמצאים של מחוסנים אין חיסון עדר. כדי שיהיה חיסון עדר צריך להגיע ללפחות 80%. אם אני משווה את הנתונים של התמותה והתחלואה היום, הם יותר גבוהים מהגל הראשון. זה שאנחנו מרגישים חופשיים, זה בסדר, אבל המגפה עוד לא מאחורינו".
"כדי שיהיה חיסון עדר צריך להגיע ללפחות 80%. אם אני משווה את הנתונים של התמותה והתחלואה היום, הם יותר גבוהים מהגל הראשון"
הוא מוסיף ואומר כי חשוב להבין שהקורונה עוד כאן והיא תהיה כאן. "הירידה בתחלואה והתמותה והמונשמים שאנחנו רואים שהיא מבורכת, היא מגיעה בגלל שמעל לגיל 50, אחוז אדיר התחסן וזה מצוין. אבל עדיין אסור לשכוח שהיו לנו ויש לנו 100 ילדים חולים קשים, שחלק מהילדים נפטרו, שיש את התסמינים אחרי המחלה ולכן, בהחלט צריך לחסן את הילדים".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים פייזר
חיסון ילדים פייזר
צריך לחסן את הילדים
(צילום: Shutterstock)
לדבריו, אסור להכריח לחסן, אבל צריך להבין את החשיבות של הדברים. "מי שההורה שהחליט שהילד שלו התחסן, יתחסן. ויש עדיין מיליון מבוגרים שעוד לא התחסנו. איפה המאמצים שלנו שם? קופות החולים, מרגישות כאילו אין שום כלום, סגרו את כל המוקדים, הכול בסדר. בשבועיים אני יכול לחסן כאן מדינה את אותם 900 אלף".
ומה בקשר לנתב"ג? "אני לא ראש הממשלה, אבל מבחינתי, אסור לפתוח. צריך להמשיך עם ההגבלות. צריך להמשיך להיזהר, זה שאנחנו מתקהלים ואנחנו שמחים זה טוב, אבל המגפה עוד פה".