בשיתוף עמותת גדולים מהחיים

גפן רוזיליו, עוד מעט בת 3, היא ילדה חיונית, שמחה, מצחיקה, חברותית, נבונה וסקרנית ומאוד אוהבת ללכת לגן. אבל לפני כמעט שנתיים, הסיפור היה שונה. כשהייתה בת שנה וחודש, גילתה המשפחה בליטה בבטנה של גפן, הבדיקות הראו שמדובר בגידול סרטני שגדל בקצב מהיר מאוד.
"עוד באותו היום נכנסנו לטיפול כימותרפיה", מספרת אמה הילה. "היינו בארבעה סבבים מאוד אינטנסיביים של טיפול ולאחר מכן, כשהגידול קטן בחצי מגודלו, גפן עברה ניתוח מאוד מאוד קשה שבו הסירו לה את הגידול".
3 צפייה בגלריה
גפן
גפן
גפן רוזיליו
ההחלמה לא הייתה פשוטה והמשפחה נכנסה לשגרה של טיפולים, בדיקות ורופאים. "היה לחץ מאוד גדול של דאגות, שזה משהו שבחיים לא חשבנו, בחלומות הכי פרועים שלנו שיקרה. החיים שלנו נעצרו, העבודה נעצרה, החיים הרגילים שלנו נעצרו. גפן לא יכלה לחזור למסגרת רגילה, מכיוון שטיפולי הכימותרפיה פגעו מאוד במערכת החיסונית שלה, וההוראה שקיבלנו מהרופאים היא פשוט להישאר איתה בבית בסוג של בידוד", מספרת הילה שנשארה עם גפן בבית. "היא לא ראתה את המשפחה, ילדים אחרים ובעצם היא לא הייתה יכולה לחזור לשום מסגרת רגילה".
את "גן החלומות" של עמותת "גדולים מהחיים", גילתה הילה אחרי שיצאה לנופש אימהות של העמותה. "שכנעתי את עצמי לצאת ולהתאוורר קצת, באמת זאת הייתה תקופה ארוכה שהייתי בבית. היינו בנופש כזה מאוד מגבש והיה כיף לדעת שאני לא לבד בסיפור הזה, שיש עוד המון, המון אימהות שחוות סיפורים דומים לשלי.
"תוך כדי שיחות עם האימהות, אחרי ששיתפתי אותן בעניין הזה שאני עם גפן כבר המון זמן בבית, הן סיפרו לי שיש גן כזה - גן החלומות, שמנוהל על-ידי עמותת גדולים מהחיים, ואל הגן מגיעים ילדים מחלימים, או ילדים שעוברים טיפולים מאוד-מאוד ארוכים, וששווה לי לבדוק את המסגרת הזאת. סיפרו לי שיש שם צוות נהדר, כולל צוות פרא-רפואי שמגיע ונותן תמיכה לילדים, לכל מה שהם צריכים. זה נשמע לי ממש כמו חלום".
3 צפייה בגלריה
גפן והילה
גפן והילה
גפן והילה
המשפחה הלכה לבקר בגן והתגובה של גפן הייתה מיידית. "היא פשוט התחילה לפרוח", מספרת הילה. "מתקופה ארוכה מאוד שבה היא הייתה בבית, כשהיא היא לא כל-כך יודעת ללכת, בגיל שנה וחצי, לא יודעת כל-כך לתקשר עם ילדים אחרים, היא פשוט התחילה לפרוח. היא התחילה לדבר, התחילה ללכת, היא התחזקה, היא יצרה קשרים חברתיים, הייתה עטופה בהמון המון חום, אהבה ודאגה, וצוות רפואי מקצועי שתמך בה. מהר מאוד היא התפתחה וזה החזיר לה את הילדות שאבדה לה, והחזיר לנו את השפיות".
עמותת "גדולים מהחיים" מסייעת לילדים חולי סרטן ומשפחותיהם בדרכים שונות, בין היתר, היא מעניקה מסגרת להורים בעזרת מפגשים שבועיים המתבצעים בהנחיה של פסיכולוגית ובמהלכם ההורים יושבים ומשתפים בחוויות, בדילמות ובקשיים שעולים בחיי המשפחה ובחיים האישיים, וכמובן גם צוחקים ביחד. "זה מאוד מחזק ומגבש, זה נותן לנו להרגיש שאנחנו לא לבד בדבר הזה", מספרת הילה שבחרה להיות שגרירה של העמותה.
3 צפייה בגלריה
גפן והילה
גפן והילה
הגן החזיר לה את הילדות

"בחרתי להיות שגרירה של 'גדולים מהחיים' כי זו הדרך שלי להחזיר לעמותה על כל הפעילות המדהימה, על כל הדברים הטובים שהם עושים עבורנו. על ידי כך שאני אספר את הסיפור שלי, אני אשתף את מה שהעמותה נתנה לי וברגע שאנשים שמכירים אותי אישית יידעו עד כמה העמותה עזרה לי, ולא רק ישמעו סיפורים של משפחות שפחות מכירים, או ישמעו בכללי על הפעילות של העמותה, אלא יבינו באמת עד כמה העמותה עוזרת לאנשים בחיי היום יום. לא רק באירועים מסוימים, או בפעילויות מסוימות, היא ממש עוזרת ומצילה משפחות, ונותנת להן תקווה ונותנת להן יכולת להתגבר על התקופה הקשה הזאת. זו הדרך שלי להחזיר לעמותה".
קמפיין השגרירים המגיעים ממעגלים שונים, כמו: משפחות, מתנדבים, עובדי העמותה, תורמים ועוד, מאפשר לקחת חלק ולעזור לילדים ולמשפחותיהם להתמודד עם הסרטן. השגרירים בוחרים יעד לגיוס למען ילדי "גדולים מהחיים", פונים לחברים, מכרים, וקרובים, ומציעים להם לקחת חלק בעזרת תרומה דיגיטלית לפי יכולתם. הגיוס נועד, בין היתר, לבדיקות DNA להתאמת טיפול רפואי חדשני, כרטיסי טיסה לילד ולהורה לטיפולים בארה"ב, סלי מזון למשפחות, קבוצות תמיכה להורים, טיפולי תרופות מחוץ לסל הבריאות, פעילויות או חוגים לילדים במחלקה אונקולוגית, הסעות לטיפולים, עלות ילד ב'גן החלומות' של העמותה, נופש החלמה לילד ולמשפחתו, מימון השתתפויות בתכניות תמיכה ושיקום, טיפולים פסיכולוגיים לילד או להורים ועוד.
בשיתוף עמותת גדולים מהחיים