התפשטות מגפת הקורונה בישראל משנה את אורחות החיים מקצה לקצה. כך, בין היתר, רבים מוצאים את עצמם עובדים מהבית, מנסים ליצור סביבת עבודה מאולתרת, ומסיימים את יום העבודה עם כאבי גב וצוואר. עם זאת, מסבירה הפיזיותרפיסטית לילך ארז, באמצעות כמה התאמות ושדרוגים, ניתן ליצור סביבת עבודה נוחה ויעילה שתטיב עם הגוף ותמנע כאבים.

1. כתפיים רפויות, אמות נתמכות

״כשיושבים לעבוד, כדאי לשבת כשהכתפיים מאוד רפויות, וכשהאמות מונחות כמעט במלואן על השולחן עם המרפקים בחוץ. הבעיה היא שרוב השולחנות הביתיים, בעיקר השולחן בפינת האוכל, הרבה יותר גבוהים מהממוצע, ועומדים על 75 ס״מ. לכן, יש להתאים את עצמנו ולשבת מעל השולחן באמצעות הגבהת הכיסא.
״אם התברכנו בכיסא משרדי ביתי, נהדר, יש מנגנון הגבהה ואפשר להגביה את הכיסא. אם לא ויש לנו כיסא רגיל, כדאי לקחת כרית הגבהה, נוחה, יציבה, ולהניח את הכרית ממש על הכיסא עצמו. זה מאפשר לנו להיות הרבה יותר גבוהים, העיקר שנשב עם ידיים מעל השולחן, כתפיים כפויות ואמות מונחות. אחרי שהגבהנו את עצמנו - ייתכן וחלק מאיתנו נתקעים עכשיו עם הידיות מול השולחן. לכן, יש להוריד חזרה את הכיסא, להניח כרית נוי על המושב ואז לשבת בנוחות״.
2 צפייה בגלריה
אמות נתמכות בעת עבודה מהבית
אמות נתמכות בעת עבודה מהבית
אמות נתמכות בעת עבודה מהבית
(צילום: ירון שרון)

2. רגליים על הקרקע

״אחד הסודות למניעת כאבי גב הוא תמיכה ברגליים - חשוב שהרגליים יהיו על הקרקע. אחרי שהגבהנו את הכיסא, ייתכן שהרגליים יהיו קצת באוויר, לכן כדאי להניח על הרצפה הדום. אם יש בבית הדום משרדי, מה טוב. אם לא - זה הזמן לאלתר. אפשר לקחת קופסת משחק או קופסת נעליים, והעיקר שנצליח למלא את הדלתא שחסרה לנו מהרצפה לכפות הרגליים״.

3. גב זקוף

״בעת העבודה מהבית, רבים מוצאים עצמם עובדים עם מחשב נייד, וזה יוצר שתי בעיות. הראשונה היא שאנחנו יכולים להיות רכונים לאורך זמן וכפופים עם הראש לכיוון המחשב הנייד. והדבר השני, הוא שכשאנחנו מקלידים, האמות שלנו לא תמוכות כמו שצריך.
״כדי להימנע ממצב כזה, יש להרחיק את המחשב הנייד מכם, ולהגביה אותו באמצעות הגבהה חיצונית, לא משנה מאיזה סוג, ולהניח מקלדת ועכבר חיצוניים. ככלל, עדיף לעבוד עם מקלדת ועכבר חיצוניים, ואם ניתן - לעבוד עם שני עכברים שיאפשרו לחלק את העומס בין הידיים. נכון, לוקח זמן להתרגל, אבל זו דרך מעולה לשמור על איזון״.
2 צפייה בגלריה
כדי לא להיתקע בשולחן - השתמשו בכרית הגבהה
כדי לא להיתקע בשולחן - השתמשו בכרית הגבהה
כדי לא להיתקע בשולחן - השתמשו בכרית הגבהה
(צילום: ירון שרון)

4. הגנו מפני יובש

״ברגע שאנחנו מאוד מרוכזים בעבודה אנחנו נוטים לשכוח לשתות ועלולים להתייבש, לכן מומלץ להניח לידכם בקבוק מים. בנוסף, יש להקפיד למצמץ - מה שמאפשר למרוח את הדמעות ולהגן על קרנית העין מפני יובש״.