ישראל במצב של אופטימיות זהירה ואילו אירופה נסגרת מחדש: ד"ר ודים פרידמן מפראג, ד"ר הלנה מאירוב ממילאנו וד"ר רמי זלינגר מפריז מספרים על המציאות באירופה, בה סיום המגפה כלל לא נראה והתחלואה גואה מחדש, יחד עם מצוקת חיסונים ומתחסנים.
ד"ר פרידמן: "כבר חצי שנה שהמספרים של החולים עקביים, כעשרת אלפים חולים ליום. חשוב להזכיר שעד תחילת מרץ לא היה סגר ממשי, היה עוצר יציאות לילי שהיה חלקי בערך מהשעה 21:00. מהאחד במרץ סגרו הרמטית ויש איסור מעבר בין מחוזות אבל עדיין התחלואה לא יורדת".
1 צפייה בגלריה
איטליה רומא קורונה סגר
איטליה רומא קורונה סגר
איטליה סגורה שוב. גל שלישי
(צילום: EPA)
הוא הוסיף כי החלו כבר לחסן אולם מדובר במספרים נמוכים עד כה. "אתמול חיסנו 43 אלף עכשיו רוצים להגיע למספרים של 100 אלף מתחסנים ביום, נכון להיום התחסנו מיליון מאה אנשים בחיסונים של פייזר סך הכל שזה 10% מכלל האכולוסיה וזה במנה הראשונה כמובן".
ד"ר מאירוב מאיטליה: "אנחנו באמצע הגל השלישי, בלומברדיה שספגה את הגל הראשון בצורה הכי קשה, יש עדיין 6,500 מאושפזים בגלל קורונה ויש לנו 750 חולים בטיפול נמרץ. יש פה 10 מיליון אנשים בערך כמו הארץ. אבל מצב החיסונים לא טוב, יש לנו שני מיליון מחוסנים בערך, ויש עצירה בגלל המצב של אסטרהזניקה. בכל מקרה, הצוותים הרפואיים מחוסנים כולם".
ד"ר זלינגר מפריז: "אנחנו לא בסגר אבל בעוצר החל מהשעה 18:00 כבר כמעט חודשיים, כמובן שאנשים מתוסכלים אבל הם בסך הכל די ממושמעים. רוב הסיכויים שמסוף השבוע הזה נהיה בסגר, ולמרות שלא בטוח שזה אפקטיבי, אין ברירה. אבל אנשים מאוד מדוכאים ובלחץ מכל הצעדים הללו. בכל מקרה, יש מחסור בחיסונים ובציוד, יש חוסר אמון גדול מאוד בממשלה".