בתי החולים הדסה בירושלים ואיכילוב בתל אביב מובילים בשיעורי ההתחסנות של הצוותים הרפואיים: כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי ynet.
על פי הנתונים, 82% מעובדי כלל בתי החולים בישראל חוסנו עד כה. בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים התחסנו בסך הכול 98% מכלל העובדים - יותר מאשר בכל בית חולים אחר. באיכילוב התחסנו 97% מחברי הצוותים הרפואיים, ברמב"ם 85%, בבילינסון 83%, בשיבא 82% ובסורוקה 80%. אשר לבתי החולים הקטנים יותר - בזיו התחסנו 92%, בפוריה 85%, בוולפסון 81%, בקפלן ובברזילי 78%, באסותא אשדוד 72% ובלניאדו 70%.
על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור ההתחסנות בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק היה נמוך במיוחד: 57%. בבית החולים טענו כי בפועל שיעור ההתחסנות גבוה יותר. ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה לפניית ynet בעניין. מלניאדו נמסר בתגובה: "מדובר בנתונים שגויים. הנתונים המדויקים של מתחסני מנה שנייה ומחלימים בלניאדו עומד על 78%. אנו מעודדים את כלל הצוות להתחסן, באמצעות קמפיין פנים ארגוני".
מבצע החיסונים החל ב-20 בדצמבר עם התחסנותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. למחרת החלו לחסן את עובדי בתי החולים. לפני כחודש שיגר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, פנייה למנהלים במטרה לעודד את התחסנות העובדים. "חיסון הצוות הרפואי הינו צורך חיוני לצוותים עצמם, למשפחותיהם ובהחלט למטופלים", כתב. "יש שמגדירים את זה כמחויבות אתית של הצוותים להתחסן. הציפייה של האוכלוסייה היא לראות את הצוות הרפואי מחוסן ומהווה דוגמה אישית חיובית בנושא זה".
בשבועות האחרונים פרסם לוי הנחיות חדשות שמטרתן הרחקת עובדים שלא התחסנו ממחלקות מסוימות, לצד הנחיה להימנע מקליטת עובדים חדשים שלא התחסנו.
1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
רוב מכריע של אנשי הצוות כבר מחוסן: מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: עמית שאבי)
"לאחר שבועות ארוכים של עידוד אינטנסיבי של הצוותים בהדסה, אני גאה בתוצאות המעידות על אחוז המתחסנים הגבוה ביותר בקרב צוותי בתי החולים בארץ", אומר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. "אנו, אנשי הרפואה, נמצאים בחזית הלחימה בקורונה זה שנה שלמה, ועל כולנו לקחת בשתי ידיים את ההזדמנות הניתנת לנו להתחסן, להגן על עצמו כצוות מטפל ולהגן על החולים שזקוקים לטיפול".
ד"ר חגית פדובה, סמנכ"ל איכות ובטיחות המטופל באיכילוב, שניהלה את מבצע החיסונים בקרב העובדים, אמרה: "מהרגע הראשון הבנו שמדובר בתהליך של דוגמה אישית והסברה. מהיום הראשון, כשהתחילו החיסונים, כל השדרה הניהולית של המחלקות באה והתחסנה. לאחר מכן הגיעו שאר העובדים. ברגע שעובד רואה את המנהל שלו מתחסן, הוא הולך אחריו".