בשיתוף עמותת לכ"ם והחברה הישראלית לטרשת עורקים
בסוף השבוע האחרון, לרגל שבוע המודעות לכולסטרול, התקיים הכנס השנתי של החברה הישראלית לטרשת עורקים במלון "פסטרול כפר בלום". הכנס התקיים בחסות עמותת לכ"ם והחברה הישראלית לטרשת עורקים, במהלכו מומחים שונים דיברו על חשיבות האבחון המוקדם, על הסכנות בכולסטרול גבוה ועל הטיפולים החדשים בתחום. "המטרה שלנו היא להגביר את המודעות לכולסטרול גבוה. המסר שלנו פשוט: 'מורידים כולסטרול - מצילים חיים'", מסביר ד"ר יהודה קמרי, מזכיר החברה הישראלית לטרשת עורקים.
2 צפייה בגלריה
כולסטרול
כולסטרול
הדמייה של כולסטרול בדם
(צילום: Shutterstock)
"אין לנו ספק שהמידע שאנחנו אוספים בכנסים מסוג זה ובפעילות השנתית שלנו, תרמה ותורמת על בסיס יום יומי לטיפול נכון, אגרסיבי, ומותאם יותר לחולים עם כולסטרול גבוה", מוסיף פרופ' רונן דורסט, יו"ר החברה הישראלית לטרשת עורקים, מחלה שכיחה שנוצרת כאשר רמות הכולסטרול "הרע" בדם גבוהות.
"אנחנו מסתכלים על המטופל בצורה הוליסטית, לא רק על רמות הכולסטרול שלו אלא על הגיל שלו, מחלות רקע כמו סוכרת, ההיסטוריה הרפואית המשפחתית שלו, האם הוא מעשן, האם יש לו יתר לחץ דם - כי עוד גורם סיכון ועוד גורם סיכון יוצרים פצצה מתקתקת", מסביר ד"ר קמרי ומוסיף כי מטרתו של שבוע המודעות לכולסטרול היא להנגיש לציבור הרחב את הידע החדש בתחום ולהגביר את המודעות לנושא.
2 צפייה בגלריה
בדיקת דם מתקדמת לזיהוי גורמי סיכון נוספים
בדיקת דם מתקדמת לזיהוי גורמי סיכון נוספים
בדיקת דם מתקדמת לזיהוי גורמי סיכון נוספים
(צילום מסך)
פרופ' יעקב הנקין, מנהל השירות למניעת מחלות לב, מספר על החידושים האחרונים בתחום. "לפני כמה חודשים פרסמנו קווי הנחייה חדשים לטיפול בשומני הדם והכולסטרול, ויש לא מעט שינויים בהשוואה להנחיות הישנות. בנוסף, אנחנו שמים יותר דגש על בדיקות דם ייחודיות שיכולות להוסיף מידע מעבר לרמת הכולסטרול בדם. זה מאפשר לנו להבין יותר טוב מי זקוק לטיפול ומי לא". פרופ' הנקין גם מוסיף מידע על הטיפול התרופתי: "יש לנו תרופות חדשות שמורידות את הכולסטרול ואת רמות השומנים בדם. מחקרים הראו שככל שרמת הכולסטרול נמוכה יותר כך יש פחות התקפי לב וסיבוכים אחרים שקשורים לטרשת עורקים. יעדי הטיפול ירדו בערך ב-30 מיליגרם והיום אנחנו שואפים להוריד את הכולסטרול ליעד נמוך יותר מבעבר".
לסיכום אומר ד"ר קמרי: "אני קורא לכל אזרחי ישראל ללכת להיבדק, לפנות לרופאי המשפחה ולבדוק האם אתם נמצאים בסיכון והאם רמות הכולסטרול שלכם בדם תקינות". צפו במידע המלא בוידאו שבתחילת הכתבה.