הבוקר (ב') מתחיל כנס ICI FOR ALL, לחדשנות בתחום הקרדיולוגיה, ההתערבות והרפואה הדיגיטלית. לראשונה מאז נוסד לפני 25 שנה הוא יתקיים באופן וירטואלי. פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר, קרדיולוגים בכירים, הם ממייסדי הכנס, ומתארחים באולפן ynet כדי להסביר על הפיתוחים והחידושים ברפואת הלב בצל הקורונה.
עד היום נרשמו קרוב ל-2,000 משתתפים מכל העולם. "תחום החדשנות לא קפא על שמריו וממשיך להתפתח בצעדי ענק בתקופת הקורונה. ישיבה מיוחדת תוקדש לחדשנות והתנהגות בתחום הקרדיולוגיה והצנתורים בתקופה מרתקת זו", מסבירים השניים. "השנה יש גם תחרות של חברות הזנק מכל העולם כאשר קרוב ל-70 חברות מתחרות בה. מתוכן נבחרו תשע חברות. החברה הזוכה תוכרז בסיום כנס ותזכה ב-150 אלף דולרים.
פרופ' לוטן אומר: "גם בזמנים מאתגרים אלה החדשנות הישראלית מובילה והכנס מושך עניין בינלאומי רב. הקורונה שינתה את עולם הרפואה לעד ולא רק בתחום הקורונה עצמה. הטכנולוגיה הייתה קיימת כבר קודם, אבל בתקופת הקורונה הייתה האצה אדירה של פיתוחים וקפצנו לשימוש באמצעים וירטואליים בצורה שלא קרתה בעשר שנים האחרונות, המהפכה הזאת תישאר איתנו. כך למשל, אני חושב שהמעקב אחר החולים הרבה יותר קל והרבה יותר יעיל, החולה בעצם יהיה 24/7 מנוטר אבל בלי לבוא לרופא. האינפורמציה תועבר בעתיד לרופא והחולה יקבל אינדיקציות אם משהו משתנה במצבו, וזו מהפכה".
פרופ' ביאר מסכם כי מדהים לראות כיצד לצד הקורונה, תעשיית החדשנות בישראל ממשיכה להתפתח וממשיכה לרתק אל כל החברות המובילות בעולם. אמנם הכל וירטואלי בכינוס, אבל ההשקעות העולמיות בתחומים מרתקים אלה ממשיכות ללא הפסק״.