בשבועות האחרונים חווה מדינת ישראל את אחד המשברים הרפואיים הגדולים בתולדותיה. אלפי חולי קורונה במצב קשה מטופלים בבתי החולים. גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, נאבקים על חייהם, נלחמים על כל נשימה. במחלקות הקורונה מתים מדי יום עשרות חולים. אסון רודף אסון.
הטרגדיה מכה בכולם: במאושפזים, בבני משפחותיהם ובצוותים הרפואיים והסיעודיים. מי שבחרו במקצוע הנעלה מתוך תחושת שליחות עמוקה ורצון עז להציל חיים נאלצים כעת בצער נורא לראות את החיים חומקים להם מבין הידיים, פעם אחר פעם אחר פעם.
1 צפייה בגלריה
מנהלים חדש
מנהלים חדש
ד"ר אסנת לבציון - קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל ביה"ח איכילוב, פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי הדסה, ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל, ד"ר איתן ורטהיים, מנהל מרכז רפואי רבין
(צילום: ידיעות אחרונות)

בעת הזו, המלחמה לחיים או למוות אינה נחלתה הבלעדית של מערכת הבריאות. היא מתחוללת גם מחוץ לכותלי בתי החולים. מאות אלפי משפחות איבדו את פרנסתן. הורינו המבוגרים מבודדים מהעולם. הילדים שלנו מתגעגעים לחברים שלהם ולשגרת יומם. כולנו משלמים את מחיר המגפה — בבריאות, בחיים, בכלכלה.
בתוך אפלת הריחוק החברתי ואי־הוודאות שנכפו עלינו בשנה האחרונה מבצבצות כעת קרניים ראשונות של תקווה. ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שמציעות לכל התושבים שלהן חיסון נגד קורונה. ממידע שנאסף עד כה עולה כי הוא עושה את העבודה: שיעורי התחלואה הקשה והאשפוז בקרב בני 60 ומעלה, שחוסנו ראשונים ולכן צפויים להיות מוגנים ראשונים, ירדו באופן משמעותי. העדויות שנאספו עד כה קובעות כי החיסון יעיל גם נגד הווריאנטים החדשים, אם לא באופן מלא לפחות חלקית.
החיסון הזה לא רק יעיל, הוא גם בטוח: ממעקב אחר עשרות מיליוני מתחסנים שחוסנו בחיסון הזה, כולל בישראל, עולה כי שיעור תופעות הלוואי שנגרמות כתוצאה ממנו אינו גבוה, ורובן המוחלט קלות וחולפות.
מנגד, התחלואה הולכת ומחמירה. הווריאנטים פוגעים במגזרים שלא נחשבו לפגיעים, בהם ילדים. אין יישוב במדינה שאין בו חולים כיום, והניסיונות להגביל את התפשטות המגפה אינם נוחלים הצלחה. אלפי ישראלים איבדו את חייהם בחודשים האחרונים, ורבים נוספים עוד ימותו אם לא נעשה יד אחת כנגד הנגיף.
החל מהבוקר רשאי כל אדם בישראל שגילו 16 ומעלה להתחסן נגד קורונה. במערכה נגד הנגיף החיסון הזה הוא צו השעה. בלעדיו יהיה לנו קשה מאוד להביס את המחלה. מי שיתחסן יגן לא רק על עצמו ממחלה קשה אלא גם על אחרים: ההורים הצעירים, המורים והגננות יגנו על הילדים הקטנים, בני הנוער יגנו על אמא ואבא, על סבא וסבתא, וכמובן על עצמם. ככל שציבור המחוסנים יהיה גדול יותר, התפשטות המחלה תיעצר מהר יותר, וכולנו נוכל לחזור לחיים רגילים: למפגשים המשפחתיים, לאירועי התרבות והספורט, לבתי הספר ולמקומות העבודה.
עד עכשיו הנגיף ניצח אותנו. אם נתחסן - נוכל לנצח את הנגיף.
לכו להתחסן!