גם בישראל מתכננים לדון בהסרת המסכות בחללים סגורים:
ארצות הברית מתחילה לחזור לשגרה: לאור הירידה הדרמטית בתחלואה בעקבות הצלחת החיסונים, החליט המרכז לבקרת מחלות האמריקני לבטל את חובת עטיית המסכות לאנשים שחוסנו בשתי מנות - במקומות סגורים, פתוחים וגם במוקדי התקהלות.
משרד הבריאות צפוי להכריז על החלטה דומה בקרוב.
ומה בארץ?
ה-CDC הצביע על נתונים מהשבועות האחרונים המעידים על כך שהחיסונים אכן פועלים היטב בהפחתת התחלואה וההדבקה, ולפיכך לא סביר שאנשים מחוסנים במלואם, כלומר בשתי מנות, ידביקו בנגיף הקורונה או יידבקו בו.
למדינות השונות עדיין תהיה הבחירה האם להמשיך וליישם את מדיניות עטיית המסכות, אולם על פי ההערכות, המדינות בהן שיעור התחלואה אכן צנח לא יחייבו את עטיית המסכות, ולא יאכפו זאת. עם זאת, אלה שאינם מחוסנים עדיין יידרשו להמשיך ולעטות מסכות, והאכיפה על כך תהיה מאתגרת.
1 צפייה בגלריה
 אוטובוס תחבורה ציבורית קורונה מסכה מסכות טלפון טלפונים
 אוטובוס תחבורה ציבורית קורונה מסכה מסכות טלפון טלפונים
האם כבר לא יהיו מסכות במקומות סגורים?
(צילום: shutterstock)
ה-CDC החליט לעדכן את ההנחיות למבוגרים מחוסנים לחלוטין בחודש שעבר כשכבר איפשר למחוסנים לשהות עם מחוסנים אחרים בביתם ללא מסכות, מה שאיפשר לסבים ולסבתות לפגוש את נכדיהם.
בתחילת החודש הודיע ה-CDC גם כי אנשים מחוסנים יכולים לשהות במקומות פתוחים ללא מסכות, כל עוד אין התקהלות.
כאמור מומחים לבריאות הציבור בארה"ב קבעו כי החיסונים מגינים היטב גם בפני הווריאנטים הנפוצים בארצות הברית, והמליצו ל-CDC להתקדם רחוק יותר ולא לחייב עוד עטיית מסכות, כאמור – למחוסנים בלבד.
כזכור, בישראל קבע משרד הבריאות לפני מספר שבועות כי אין עוד חובת עטיית מסכות במרחב הציבורי. מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי ופרוייקטור הקורונה הפרופ' נחמן אש אמרו כי במשרד דנים בביטול חובת המסכות גם במקומות סגורים.
במשרד הבריאות נוהגים אמנם לאשר את החלטות מינהל המזון והתרופות האמריקני, אך מחמירים יותר בכל הנוגע להנחיות ה-CDC. עם זאת, לאור שיעורי התחלואה הנמוכים מאוד בישראל, סביר כי לאחר חג השבועות תבוטל חובת עטיית המסכות גם בישראל, למחוסנים.