רופא מהודו מספר על מה שקורה במדינה מוכת הקורונה:
הודו עשויה להיות המדינה הראשונה בעולם שישראלים מחוסנים או מחלימים מקורונה השבים ממנה יידרשו לבידוד.
במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על צעד זה בעקבות ההתפרצות הקשה במדינה והחשש שהמוטציה ההודית עמידה לחיסונים ברמה כזו או אחרת. במקביל, בדיון שנערך אתמול במשרד הבריאות עלתה האפשרות לבטל באופן גורף הגעת טיסות ישירות מהודו. החלטה סופית בעניין צפויה להתקבל רק הבוקר ותהיה כפופה לאישור הממשלה.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
כפי הנראה, בידוד לשבים מהודו
(צילום: עמית שעל)
למרות החשש מהתפשטות המוטציה ההודית בישראל, גורמי מקצוע דחו עד כה שורת הצעות במטרה לצמצם את הסיכון מפני הידבקות, ובהן איסור גורף על כניסת אזרחי הודו לישראל. כידוע, החשש הוא שהחיסונים פחות יעילים מול המוטציה ההודית.
ישראלים מחוסנים השבים מהודו אינם נדרשים לשהות בבידוד. במקום זאת, הוחלט על הכנסה לבידוד במלונית של זרים המגיעים מהודו ועל פרסום אזהרת מסע למדינה ולשש מדינות נוספות, שאינה מחייבת.
במערכת הבריאות אין תמימות דעים באשר לעצירת הטיסות הישירות מהודו באופן מיידי. "מהלך כזה לא מומלץ", אומר גורם בכיר שמכיר את הנושא, "הרי אנשים יגיעו בקונקשן דרך טורקיה. עדיף שיהיו טיסות ישירות כדי שנוכל לשלוט בטסים".
2 צפייה בגלריה
הודו קורונה שורפים גופות של קורבנות ניו דלהי
הודו קורונה שורפים גופות של קורבנות ניו דלהי
שורפים גופות של קורבנות ניו דלהי
(צילום: רויטרס)
כאמור, במשרד הבריאות שוקלים כעת גם חובת בידוד על כלל הישראלים השבים מהודו – כולל מחלימים ומחוסנים. אם אכן תתקבל החלטה כזו, לראשונה ישראלים השבים ארצה מחו"ל ייכנסו לבידוד גם אם החלימו או חוסנו. עד כה אותרו בישראל עשרה בני אדם עם המוטציה ההודית. בבית החולים איכילוב דיווחו על חולה קורונה בן 26 שהגיע מהודו בימים האחרונים ולא חוסן נגד קורונה.