בית החולים הציבורי אסותא באשדוד נערך לפתיחתה של מעבדה ייעודית לחקר ואבחון מחלות מתפרצות בשבועות הקרובים. ברקע שנת הקורונה, מטרת המעבדה היא לזהות באופן מהיר מחלות מתפרצות והיא תתמקד בסריקה של התפרצויות נגיפים וחיידקים באוכלוסייה.
2 צפייה בגלריה
מעבדה לזיהוי מהיר אסותא
מעבדה לזיהוי מהיר אסותא
לזהות באופן מהיר מחלות מתפרצות
(צילום: רועי עידן)
בראש המעבדה יעמוד ד"ר נדב שורק, שאמר כי הרעיון הבסיסי הוא כל הזמן לפתח בדיקות נגד פתוגנים קיימים וחדשים שיוכלו לשמש אותנו במקרה של התפרצות מגפה".
ד"ר שורק, ממלא מקום מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית בבית החולים, בוגר לימודי פוסט דוקטורט מאוניברסיטת ברקלי ודוקטורט בביולוגיה מאוניברסיטת ת"א, הוסיף ואמר כי במהלך התפרצות הקורונה המעבדה הייתה צריכה להתחיל בלי ידע מקדים וללא בדיקה קיימת, ולעלות בפרק זמן קצר מאוד מאפס בדיקות ביום לאלפי בדיקות ביום.
"באמצעות היכולות המתקדמות במעבדה החדשה נוכל לצמצם את פרק הזמן ההתחלתי ולתמוך במערך ביצוע הבדיקות, הן בפן המחקרי והן בפן הביצועי. מוכנות היא שם המפתח".
2 צפייה בגלריה
מעבדה לזיהוי מהיר אסותא
מעבדה לזיהוי מהיר אסותא
מוכנות למגפה הבאה. מימין: רחל הילו, עובדת מעבדה, גליה חאנון, עובדת מעבדה, ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה החדשה ומאיה עפרי, מנהלת אבטחת איכות,
(צילום: רועי עידן)
מנכ"ל אסותא אשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, התייחס להקמת המעבדה ואמר: "לקחי השנה האחרונה מלמדים אותנו כי עלינו לעשות את מרב המאמצים להיות מוכנים לכל תרחיש של מגפה חדשה מתפרצת. המעבדה הוקמה לצורך איתור מחלות מתפרצות מתוך מטרה לזהות ולחקור נגיפים עתידיים. האפשרות שניתפס פעם נוספת לא מוכנים, איננה אופציה".
פתיחתה של המעבדה התאפשרה הודות לתרומה בגובה מיליון דולר שהתקבלה דרך קרן היסוד. התורם ביקש להישאר אנונימי אך דרש כי התרומה תוקדש לחקר מחלות מתפרצות.