בשורה טובה לחולי סרטן הריאות: טיפול תרופתי קיים עשוי להציל את חייהם של חולי הסרטן הקטלני הזה אם הוא יינתן בשלבים מוקדמים יותר. כך עולה ממחקר שהוצג אתמול (א') בכנס ASCO, שנחשב לכנס הבינלאומי המוביל בתחום האונקולוגיה.
קראו עוד:
במחקר השתתפו יותר מ-1,000 איש מכל העולם החולים בסרטן ריאות, ונמצא בו כי נטילת תרופה מסוג "טסנטריק" בשלבים מוקדמים שאינם גרורתיים אחרי ניתוח להסרת הגידול, מפחיתה את הסיכוי לחזרת המחלה ב-34%.
התרופה "טסנטריק" מפעילה את מערכת החיסון ותוקפת את הגידול. היא ניתנת בארץ לחולי סרטן ריאות גרורתי בלבד, ומכיוון שאינה כלולה בסל הבריאות, עלותה עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש.
1 צפייה בגלריה
ריאות
ריאות
סרטן הריאה הוא הסרטן השני בשכיחותו בעולם המערבי ונחשב לאחד הקטלניים ביותר. ב-2017 אובחנו בישראל יותר מ-2,600 איש שחלו בו
(צילום: shutterstock)
סרטן הריאה הוא הסרטן השני בשכיחותו בעולם המערבי ונחשב לאחד הקטלניים ביותר. ב-2017 אובחנו בישראל יותר מ-2,600 איש שחלו בו, קרוב ל-40% מהם היו נשים.
"טיפול בחולים לאחר הניתוח מוריד את שיעור החזרת המחלה, וזה הוכח במחקר לראשונה", אומרת ד”ר אליזבטה דודניק, מומחית לאונקולוגיה ורופאה בכירה ביחידה לגידולי ריאה במרכז דווידוף שבבית החולים בילינסון. "זהו מחקר גדול וגלובלי, שתוכנן כראוי", הוסיפה, "והוא מאפשר לראות לראשונה שטיפול אימונותרפי משפר תוצאות כטיפול מניעתי ומוריד את שיעור חזרת המחלה. אנחנו מקווים שהטיפול יביא לשיפור גם בהישרדות, אבל עדיין אין לנו תוצאות בתחום זה, כי נדרש מעקב ארוך יותר.
"אצל עשרות אחוזים מהחולים המחלה חוזרת לאחר הניתוח. אם יש תרופה שיכולה להוריד את הסיכוי לחזרתה, זו התקדמות משמעותית".