"הסגר לא יפתור את הבעיה", אומר באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן מנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן.
"רוני גמזו, חברי הטוב, נמצא בתפקידו כבר שבעה שבועות, זו לא תקופה קצרה. המצב לא נעשה טוב יותר. אני לא יודע אם התזה שלו נכונה או לא נכונה אבל בוודאי אם לקחו פרויקטור צריך לשמוע לו, צריך לעשות את מה שהוא אומר", הוא מסביר.
הוא מוסיף ואומר: "כל המלצה שלו, שהיא בעלת משמעות, משתנה, והפוליטיקה חודרת לרפואה כאן, מנצחת את הרפואה כאן, ואנחנו לא בכיוון טוב".
בנוגע לחיסון הוא אומר: " אמרתי ואני חוזר ואומר, אל תהיו אופטימיים מדי, צריך כאן הרבה סבלנות, פיתוח חיסון לוקח זמן, המהירות מהשטן והנה, מה שקרה באסטרהזניקה. ולכן צריך להמתין בסבלנות".
לדבריו, בגל הראשון דובר כל הזמן על מכונות ההנשמה. "מכונות ההנשמה הוכחו כטיפול שהוא לאו דווקא יעיל, למרות שהצטיידנו בהרבה מאוד מכונות הנשמה, האקמו הפך להיות הדבר הקריטי ביותר עכשיו, אחד הקריטיים.
"לא הייתי מזלזל במכונות הנשמה, אבל האקמו הוא מאוד מאוד חשוב. יו"ר איגוד האקמו, ד"ר יגאל כסיף, ידידי הטוב, עושה מאמצים אדירים ויש עלייה בנושא של האקמו".
לגבי חוסר האמון של הציבור הוא מסכם: "אני רוצה להגיד קצת יותר מזה, יש חוסר אמון של הציבור במגפה וזאת הבעיה המרכזית. זה מראה על חלק מחוסר האמון הטוטאלי במערכת".